پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان
 
سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ساله هفتم فروردین‌ماه امسال به امضای محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه و وانگ‌ای، وزیر خارجه چین رسید. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دولت سیزدهم در جریان سفر اخیر خود به چین پس از پایان دیدارهای تفصیلی خود با همتای چینی اعلام کرد: «در این سفر توافق کردیم که دوطرف اجرایی شدن و شروع عملیاتی شدن توافق همکاری‌های راهبردی و جامع ۲۵ساله 2کشور را اعلام کنیم.» سفری که در آن پیام کتبی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور برای عملیاتی کردن قرارداد 25ساله نیز به رئیس‌جمهور چین ارائه شده است. درباره اهمیت این توافق در سیاست خارجی متوازن دولت سیزدهم با فواد ایزدی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل روابط خارجی گفت‌وگو کردیم.

 اهمیت تقویت روابط ایران با شرق ازجمله چین و روسیه چیست و چرا دولت سیزدهم با این رویکرد انتقادی که دولت سابق بیشتر متمایل به غرب بود، بحث متوازن‌سازی روابط با شرق و غرب را مطرح می‌کند؟
همه کشورهای دنیا علاقه‌مند به روابط و تجارت بین‌الملل هستند. الان اقتصاد دنیا درهم تنیده شده و کشورهای دنیا علاقه‌مند هستند درصورتی که روابط دوجانبه به نفع هر دوطرف باشد، ارتباطات طولانی‌مدت داشته باشند. در فضای کنونی دنیا سرمایه‌گذاری موقت از سوی سرمایه‌گذاران امکان ندارد و جواب نمی‌دهد. سرمایه‌گذاری‌ها باید طولانی‌مدت باشد. روابط تجاری و حتی سیاسی و نظامی کشورها معمولا طولانی‌مدت است. کشورها اگر بخواهند برای آینده خودشان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی برآورد داشته باشند، توافقات طولانی‌مدت معمولا بیشتر با استقبال کشورها همراه است. ایران نیز از بقیه جاهای دنیا مستثنا نیست. مقامات ایران هم علاقه‌مند به این توافقات هستند.
 چرا برخی در داخل از این توافقات تعبیر به شرق‌گرایی می‌کنند؟
مسئله‌ای که ایران دارد این است که کشورهای غربی به هر دلیلی تصمیم گرفته‌اند با ایران کار نکنند. دولت‌های بعد از انقلاب مخصوصا دولت‌های مرحوم هاشمی‌رفسنجانی به بعد همگی علاقه‌مند بودند به تعامل با غرب برسند، ولی این اتفاق نیفتاد؛ دلیلش هم عدم‌ علاقه ایران نبوده، بلکه عدم‌علاقه طرف مقابل بوده است. دیدید در یک مورد (برجام) هم که به توافق رسیدند، رئیس‌جمهور بعدی آمریکا مشکل ایجاد کرد. سؤالی که مطرح است این است که چون کشورهای غربی با ایران کار نمی‌کنند، ایران با کشورهای دیگر دنیا هم کار نکند؟ خیر. اگر کشورهای غربی با ایران کار نمی‌کنند، دلیل نمی‌شود که ایران با جاهای دیگر دنیا کار نکند، وگرنه چقدر خوب بود که ایران با آلمان هم توافق 25ساله تجاری داشت و با فرانسه هم توافق 25ساله راهبردی داشت، ولی وقتی این کشورها آمادگی کار با ایران را ندارند، یعنی با چین هم نباید توافق درازمدت داشت؟ با روسیه هم نباید توافق راهبردی داشت؟ هیچ منطقی این را نمی‌پذیرد.
پس این شائبه که دولت سیزدهم در حال تقویت روابط خارجی کشور به نفع شرق است را قبول ندارید؟
موضوع این نیست که دولت آقای رئیسی با این ذهنیت که نمی‌خواهد با سایر نقاط دنیا توافق کند، توافق با چین را انتخاب کرده است. دولت آقای رئیسی و دولت‌های قبلی می‌خواستند با همه کشورهای دنیا روابط گسترده داشته باشند؛ مشکل آمریکاست که هم خودش ایران را تحریم می‌کند و هم تعداد دیگری را که می‌خواهند با ایران کار کنند، تحریم می‌کند و کشورهای غربی بیشتر با آمریکا هماهنگ هستند و نتیجه‌اش وضعیت فعلی کشور شده است. اگر کسی بگوید چون آلمان با شما توافق 25ساله امضا نکرد، پس با چین هم امضا نکنید، او چیزی از سیاست بین‌الملل نمی‌فهمد یا مغرض است یا ناآگاه.
 در جامعه این مجادله وجود دارد که چنین توافقاتی منجر به وابسته‌شدن ایران به شرق می‌شود و نقض شعار نه شرقی نه غربی است. نظرتان چیست؟
زمانی که شعار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نه شرقی نه غربی شد، به آن معنا نبود که با هیچ جای دنیا هیچ تعاملی نباشد. معنای نه شرقی نه غربی این است که وابسته نباشیم. وابسته بودن یک چیز است و توافقی که به نفع دوطرف باشد، چیز دیگر. اینکه ایران توافقات درازمدت با کشورهای دنیا انجام دهد، خودبه‌خود منجر به وابستگی نمی‌شود، بلکه اگر توافقی صورت گیرد که سر ایران را کلاه بگذارند، اشتباه است. این بدان معنا نیست که هر توافقی بد است، بلکه بدان معناست که سر شما کلاه رفته است؛ به‌عنوان مثال برای خرید خانه خریدار باید حواسش جمع باشد که سرش کلاه نگذارند؛ نه اینکه بگوید هیچ‌کس خانه نخرد، خیر، اوست که باید حواسش جمع باشد. یک وقت ممکن است طرف مقابل بخواهد متنی را مقابل شما بگذارد که توازن ندارد و او بیشتر از شما سود ببرد.
آیا ایران می‌تواند توافق برد برد با چین و روسیه داشته باشد؟
چرا نتواند؟ آیا توانمندی ایران کم است؟ منتقدان باید توجه کنند ایران کشوری بزرگ، مهم و مستقل است و رتبه یک نفت و گاز دنیا و همینطور جمعیت باسواد جوانی دارد. شما فکر می‌کنید چرا گروه1+4 در وین به‌دنبال توافق با ایران هستند؟ توافق با ایران تبعات مهمی در دنیا دارد، عدم‌توافق با ایران هم تبعات مهمی در دنیا دارد. به نفع کشورهاست که با ایران روابط طولانی‌مدت داشته باشند و زمانی که طرف مقابل منافعی دارد برای رسیدن به آن حاضر است به ایران سود برساند؛ پس چه بهتر توافقی نوشته شود که به نفع دوطرف است. هدفی که دشمنان ایران دارند این است که ایران را منزوی کنند. تبلیغ می‌کنند که چون ما با شما کار نمی‌کنیم پس شما با جاهای دیگر دنیا هم کار نکنید. کشورهای غربی می‌خواهند ایران با انزوا فقیر شود.
 بحث توازن سیاست خارجی ایران را چقدر متاثر از رویکرد دولت‌ها می‌دانید؟
خوب است توجه کنیم توافق با چین را آقای ظریف امضا کرد و قبلا نوشته شده بود. برخی وقت‌ها برخی دولت‌ها قوی‌تر عمل می‌کنند. مشکلی که ما در دولت آقای روحانی داشتیم این بود که چون فکر می‌کردند توافق با آمریکا ادامه پیدا می‌کند و همه تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد برجام چیدند، در رابطه با شرق تعلل کردند، در رابطه با کشورهای دیگر دنیا کم‌کاری و اشتباه کردند و آقای ظریف نیز در متنی که در آخرین گزارش برجام نوشته بود، به این مسئله اعتراف کرد که برخورد ما با برخی از این کشورهایی که در دوره تحریم‌ها با ما روابط بهتری داشتند، برخورد خوبی نبود، راست هم می‌گفت. این نشانه تعلل است، نه مخالفت با اصل داستان؛ چون می‌دانستند روابط با شرق خوب است، ولی کاهلی کردند.
دولت سابق معتقد بود برای حل واقعی مشکلات باید به کدخدا یا همان آمریکا مراجعه کرد. آیا در تعامل با چین و روسیه می‌توان نیازها و مسائل ایران را برطرف کرد؟
کسی مانع روابط ما با غرب نیست. مشکل خود غربی‌ها هستند که پای کار نیستند. زمانی بود که تکنولوژی، صنعت و توانمندی علمی دنیا طی 30تا 40سال گذشته در کشورهای غربی متمرکز بود، ولی طی 2دهه گذشته فناوری‌ای نیست که در غرب باشد و در سایر نقاط دنیا وجود نداشته باشد. اگر ما به توانمندی‌ در کشور نیاز داشته باشیم و در داخل موجود نباشد، حتما الزامی ندارد به کشورهای غربی مراجعه کنیم. برخی توانمندی‌های چین از کشورهای غربی نیز بهتر است؛ مثلا انگلیسی‌ها می‌خواستند فناوری 5G را از چین بگیرند، دولت آمریکا اعتراض کرد و با فشار دولت آمریکا اعلام کردند از چین نمی‌گیرند و بعد هم اعلام کردند عدم‌توافق با چین، انگلیس را در این زمینه 2تا 3سال عقب می‌اندازد.
آیا در شرایط فعلی اقتصاد کشور و فشارهای سیاست خارجی ایران، چین و روسیه حاضر هستند با ایران کار کنند؟
همه کشورها به‌دنبال منافع خودشان بوده و در تعاملات خود به‌دنبال سود بیشتر و ضرر کمتر هستند. این کشورها کمیته امداد امام خمینی(ره) نیستند. نمی‌توان از آنها انتظار داشت به ضرر خودشان و به نفع ما اقدام کنند. مگر ما چنین می‌کنیم؟ هنر کشور ما باید این باشد که منافع مشترکی را با کشورهایی تعریف کند که علاقه دارند با ایران کار کنند. مشکلی که ما در دولت قبل داشتیم این بود که رغبت نداشتند با کشورهایی که تمایل داشتند با ایران کار کنند، همکاری کنند و به‌دنبال سایر کشورها دویدند.
 آیا دیپلماسی عمومی نمی‌تواند منجر به کاهش مجادلات کلامی نسبت به توافق با چین و روسیه در جامعه شود؟
نکته‌ای که رهبری نیز به آن اشاره داشتند این است که ما در تبلیغات ضعیف هستیم.
 آیا شما در جریان مفاد این توافق بوده‌اید؟ ارزیابی‌تان چیست؟
برای این توافق هیچ قراردادی بسته نشده و مفاهیم کلی است؛ سرفصل‌هایی است که ذیل این سرفصل‌ها باید شرکت‌هایی پیدا شوند که دوطرف با آنها به قرارداد برسند. ما امیدواریم این اتفاق بیفتد. چندین‌ماه از امضای این توافق گذشته، ولی حرکت خاصی مشاهده نمی‌شود. در این چند ماه فاصله تا اعلام روز جمعه آقای امیرعبداللهیان مبنی بر روز اول اجرای توافق با چین چه می‌کردیم؟
 اجرا به چه معناست؟ آیا نیاز به مصوبه مجلس ندارد؟
اینها مفاهیم کلی است که 2کشور توافق کرده‌اند درباره آنها کار کنند، ولی باید عملیاتی شود که نشده است.
 شما مفاد توافق را تأیید می‌کنید؟
بهتر از این نمی‌شود. حرف‌های کلی زدن مشکلی را حل نمی‌کند. مشکلی در مفاد توافق نیست. باید در امضای متن قرارداد دقت کرد که قرار است ما را به آن مفاهیم برساند.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 دی 1400برچسب:, توسط smsreson

پیام صوتی

1400-10-20 23:34:21 445  0  0

پیام صوتی چیست ؟: 

پیام صوتی، پیامی است که صدای انسان را در خود دارد. صدا را می‌توان "بسته‌بندی" کرده و با اینترنت برای کس دیگری فرستاد. به بیان تخصصی، فرایند فرستادن "بسته‌های صوتی" یک فرایند ارتباطی نیمه منفعلانه است. اما باتوجه به سرعت بالا ارتباط می‌تواند پیوسته به نظر آید.

این یک تعریف ساده از پیام صوتی است اما همین تعریف ساده که در غالب پیام صوتی آمده ، توانسته انقلابی بزرگ در تبلیغات و بازاریابی به وجود آورد و باعث شده  کسب و کارهای کوچک و بزرگ از طریق همین پیام صوتی به فروش فوق العاده ای برسند چراکه پیام صوتی و پنل پیامک با داشتن کمترین تعرفه میتوانند بیشترین بازخورد را در تبلیغات داشته باشند .

از همین رو مردم پس از اینکه برای تبلیغات خود روی به پنل پیامک و پیام صوتی آوردند و متوجه معجزه این ابزار قدرتمند شدند ، کمتر دیده میشود که کسی از روش های تبلیغاتی دیگر که هزینه های سنگینی را دربر دارند استفاده کنند . 

از ویژگی مهم پیام صوتی میتوان به این موضوع اشاره کرد که این  فرآیند به صورت کاملا اتوماتیک وخودکار انجام میشود بنابراین هیچ اپراتور و یا شماره گیری نیاز به پردازش تماس ندارد  هنگامی که سیستم را با پیام از پیش پست شده ی خود تنظیم کرده باشید طبق درخواست خودتان ، شروع به ارسال  پیامک صوتی و تبلیغات صوتی میکند.

جالب است بدانید که ارسال پیام صوتی می‌تواند به صورت انبوه با مخاطب انجام شود که در حال حاضر این یک شیوه نوین در آیتم های پیام صوتی است تا شمایی که از پیام صوتی برای جذب مخاطب استفاده می کنید ، راحت تر بتوانید ارتباط برقرار کرده و نتیجه بگیرید.

 

پیام رسون :

شرکت اهورا اطلس فارس اپراتور پیام صوتی خود را در قالب های مختلف به مشتریان خود ارائه می دهد برای مثال اگر کسی بخواهد از اپراتور پیام‌صوتی استفاده کند هم می‌تواند از سایت سامانه پیامک ، اپراتور پیام صوتی خالی را خریداری کنید هم می‌تواند اپراتور ۹۰۰۰ را انتخاب کند چرا که اپراتور ۹۰۰۰ علاوه بر ارسال پیامک به صورت متنی امکان ارسال پیام صوتی را نیز دارد و در نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز با کمترین تعرفه به مشتریان ارائه می شود .

پس اگر قصد دارید برای کسب و کارتان بازاریابی پیامکی و صوتی داشته باشید می توانید با مراجعه به سایت سامانه پیامک شیراز بهترین گزینه را بسته به شرایط خود و با کمترین تعرفه انتخاب کنید.

جهت خرید پیام صوتی از شیراز اس‌ ام‌ اس همین حالا اقدام کنید .


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 دی 1400برچسب:, توسط smsreson

شرایط سخت اقتصادی امان مردم را بریده است. اینکه ایرانیان انسان‌های منعطفی هستند و می‌توانند در سخت‌ترین شرایط زندگی‌شان را مدیریت کرده و آبرومندانه زندگی کنند حکایت مفصلی است که در یک بحث کارشناسانه باید به آن پرداخت. اما اینکه در این شرایط اقتصادی مسوولی بخواهد شرایط سخت و هزینه‌های بالا را پایین جلوه دهد یا اصلا نسبت‌به آن آگاهی لازم نداشته باشد جای تاسف دارد. بخش‌هایی از صحبت‌های «داریوش ابوحمزه» (معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در برنامه «تهران20» در روزهای اخیر خبرساز شد و البته در فضای مجازی دست‌به‌دست. او درباره میانگین خط فقر می‌گوید: «میانگین خط فقر در کشور برای خانواده چهارنفره حدود چهارمیلیون تومان و برای شهر تهران کمی بیشتر نزدیک پنج‌میلیون تومان است.» دلاوری، مجری برنامه که از این رقم تعجب کرده و فکر می‌کند معاون وزیر اشتباه کرده است، می‌گوید: «یعنی با پنج‌میلیون تومان یک خانواده چهارنفری می‌تونه هزینه مسکن، خورد و خوراک، پوشاک، تحصیل، رفت و آمد و... را پرداخت کنه؟!» این موضوع باعث واکنش مردم در فضای مجازی، رسانه‌ای و مردم جامعه شده است. این در حالی است که داده‌های مرکز آمار ایران از میزان هزینه‌های زندگی نشان می‌دهد که کف هزینه زندگی در کلان‌شهری چون تهران برای هر خانوار حدود ۱۰میلیون تومان در ماه است؛ این آمار کف هزینه زندگی در ارزان‌ترین استان کشور یعنی سیستان‌وبلوچستان را حدود ۶-۵میلیون تومان و به‌طور متوسط در سطح کشور بیش از هشت‌میلیون تومان نشان می‌دهد. اما سوال اینجاست که واقعا یک خانواده چهارنفری چقدر در طول ماه هزینه می‌کند؟


کاربران در فضای مجازی و رسانه‌ای به اظهارات آقای معاون واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «مسوولان برای این کار نمی‌کنند چون با جامعه فاصله دارند. آنان در دفترهای‌شان می‌نشینند و چه خبر از درد مردم دارند؟!» کاربری نوشت: «احتمالا آقای معاون وزیر خودشون خرید نمی‌کنن و نمی‌دونن یه خانواده چهارنفره در ماه اگه همه وعده‌هاشون رو هم نون و پنیر بخورن باید بیش از سه‌میلیون تومان هزینه پرداخت کنن.» کاربری هم نوشت: «می‌خواین خط فقر رو بکشید پایین، لطفا به شعور مردم توهین نکنید!» کاربر دیگری هم نوشت: «متاسفانه تورم به‌حدی بالاست که حداقل حقوق، کفاف زندگی رو نمی‌ده و بسیاری مجبورند برای تامین مخارج زندگی دو یا چندجا کار کنند.»
 
امان از تورم
براساس پژوهش‌های انتشاریافته ازسوی مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای اسفندماه سال گذشته ۴۸٫۷درصد بوده است؛ یعنی خانوارها ۴۸٫۷درصد بیشتر از اسفند۹۸ برای کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند درصورتی‌که درآمد بسیاری از خانوارها جوابگوی این تورم نبوده و فشار اقتصادی زیادی را متحمل شدند که نمایانگر گستره فقر در جامعه است. هزینه‌ها درحالی به چنین سطحی رسیده است که سطح دستمزدها به‌هیچ‌وجه پاسخگوی نیاز خانوارها نیست و در سطوح پایینی قرار دارد؛ البته هرچه هم می‌گذرد وضعیت معیشتی مردم، دشوارتر از سال گذشته می‌شود چون درآمدها همچنان ثابت است و مخارج افزایش می‌یابد. در سال‌های اخیر، علاوه‌بر اینکه با بازگشت تحریم‌ها روبه‌رو بوده‌ایم، از سویی با رشد لجام‌گسیخته نرخ تورم و ازطرفی نیز کرونا، عاملی برای رکود بیشتر شده است که جمع همه این عوامل معنایی جز سقوط بخش بیشتری از جامعه به زیرخط فقر ندارد. فقری که همان‌گونه‌که اشاره شد ناشی از عوامل متعدد چون رشد نرخ تورم، افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در بازار، بیکاری، عملکرد ضعیف مسوولان در مدیریت اقتصاد به همراه کاهش درآمدهای ارزی کشور است و چنین عواملی باعث شده تا سفره قشر ضعیف و کم‌درآمد جامعه روزبه‌روز کوچک‌تر شود.
 
مردم صبورانه و با قناعت زندگی می‌کنند
 مردم جامعه در حالی شرایط سخت را تحمل می‌کنند که چشم امیدشان به دولت سیزدهم است. «همایون سعادتی» که کارمند یک شرکت خصوصی است به خبرنگار «صبح‌نو» می‌گوید: «ماهانه پنج‌میلیون تومان حقوق می‌گیرم. تازه هم ازدواج کرده‌ام. یک خانه 40متری ماهانه 2میلیون اجاره کرده‌ام در محله فلاح که قدیمی‌ساز است. 

100میلیون تومان پیش داده‌ام که نیمی از آن را وام گرفته‌ام، یک‌میلیون و 500هزار تومان قسط با سود 18درصد می‌دهم. وام ازدواج را پدرم می‌دهد. برای رفت‌وآمد به شرکت ماهانه 600هزار تومان هزینه می‌کنم. شارژ ساختمان، هزینه برق و گاز و ... من می‌مانم با 500هزار تومان. با این 500هزار تومان چی بخرم که من و همسرم در طول هفته و ماه بتوانیم بخوریم یا بپوشیم؟ مجبورم غروب تا شب با ماشین پدرم کار کنم که چیزی درنمی‌آید.» او می‌افزاید: «اینکه دولت تشویق می‌کند ازدواج کنید، من انجام دادم. کار هم می‌کنم ولی نمی‌توانم زندگی خودم و همسرم را بچرخانم. اصلا در طول ماه همسرم را نمی‌توانم ببینم چون همه‌اش سرکارم. هیچ مشکلی ندارم ولی گاهی به یکدیگر می‌گوییم کاش ازدواج نمی‌کردیم. اینکه قیمت‌ها یک‌دفعه اوج می‌گیرد دست من نیست.» اغلب افراد جامعه وضعیت وخیمی در معیشت دارند. «مصطفی حیدری» در واکنش به حرف‌های معاون وزیر می‌گوید: «گویی آقای معاون در کشور دیگری زندگی می‌کند بارها خود مسوولان اعلام کرده‌اند حقوق 10میلیون تومان خط فقر است. متاسفانه کار به جایی رسیده است که مسوولان مردم را دست می‌اندازند. این درست نیست. ما صبورانه زندگی می‌کنیم و با قناعت ماه را می‌گذرانیم. باید کسی کاری کند.»
 
کارگرانی که دخل و خرج‌شان نمی‌خواند
وضعیت معیشت قشر کارگر بسیار ناگوار است. «مسعود نقی‌پور» یک کارگر است که به خبرنگار «صبح‌نو» می‌گوید: «دو فرزند دارم و ماهانه حدود 6میلیون تومان حقوق می‌گیرم. در طول ماه دعا می‌کنم یکی از فرزندانم مریض نشود یا اتفاقی رخ ندهد، مثلا وسیله خراب نشود یا مهمانی خانه‌مان نیاید وگرنه زندگی‌مان دچار چالش می‌شود. البته مهمان حبیب خداست و برکتش را هم می‌آورد ولی زندگی بسیار سخت است. یک نفر باید به درد ما فکر و چاره کند. از صبح یکجا کار می‌کنم و غروب به خانه می‌آیم و وقتی به خانه می‌رسم دیگر جانی برای انجام کار دیگری ندارم.» «اصغر رهنما»، نماینده کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌نو» می‌گوید: «کارگران نیازمند حمایت هستند. بیشتر آنان در هفته ابتدایی ماه تمام حقوق خود را بابت هزینه‌های اجاره‌خانه و مخارج مختلف پرداخت می‌کنند و سه هفته بعد به‌سختی سپری می‌شود. در شرایطی قرار گرفته‌ایم که قیمت‌های اجناس هر ماه تفاوت فاحشی با ماه قبل و حتی هفته قبل دارد اما تعیین دستمزد کارگران براساس نرخ سبد معیشت است؛ قابل تامل است زمانی که نمی‌توان نرخ کالاها در یک ماه آینده را پیش‌بینی کرد پس چگونه وضعیت ۱۲ماه پیش‌رو پیش‌بینی می‌شود و دستمزدها تعیین می‌شود؟ بنابراین بهتر است به جای درنظرگرفتن سبد معیشت، خط فقر برای تعیین دستمزدها در نظر گرفته شود. چگونه کارگری که دستمزد کمتر از چهارمیلیون تومان در ماه دریافت می‌کند می‌تواند در برابر خط فقری که ۹میلیون اعلام می‌شود دوام آورد؟ با توجه به اینکه بانک مرکزی نرخ تورم را ۴۱درصد اعلام کرده است آیا چنین مبلغی می‌تواند در برابر تورم ۴۱درصدی خود را نشان دهد؟


به گفته این فعال کارگری، قطعا دستمزد کارگران با دخل‌و خرج‌شان، همخوان نیست و لازم است راهکارهایی واقعی برای حل این مشکل ارائه و اجرا شود؛ اینچنین که قدرت خرید این افراد بالاتر رود و قیمت‌ها کنترل شود و چندین مرتبه اجازه افزایش نرخ کالاهای اساسی در یک سال صادر نشود، مگر در طول سال چندبار دستمزد کارگر افزایش می‌یابد که به‌دفعات قیمت کالاها بالا می‌رود؟ نباید به‌کرات مجوز افزایش قیمت‌ها در طول سال صادر شود یا شورای عالی کار ازسوی دولت مجوزی دریافت کند که در زمان‌های بحران، دستمزدها هم همراه با گران شدن اجناس افزایش یابد، در غیر این صورت، تورم همچنان افزایش می‌یابد و خط فقر بالاتر می‌رود و روزبه‌روز تعداد بیشتری به زیر خط فقر خواهند رفت.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 21 دی 1400برچسب:, توسط smsreson

پنل پیامک ویژه آزمایشگاه

1400-10-19 08:09:44 270  0  0

پیامک یک ابزار بسیار قدرتمند است که برخلاف تصور می تواند کمک بسیار زیادی را در هر صنفی داشته باشد برای مثال کاربرد پنل پیامک برای آزمایشگاه‌ .

آزمایشگاه های در سطح شهر جز یکی از مشاغل پر رفت و آمد هستند که برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی بیش از حد باید یک برنامه‌ریزی درست و دقیق داشته باشد و بتوانند برای جلوکیری از انتقال ویرووس ، رفت و آمد افراد را کنترل کنند .  در این مقاله می‌خواهیم به ضرورت داشتن پنل اس ام اس برای آزمایشگاه ها بپردازی تا پایان این مقاله با نمایندگی پنل پیامک پیام رسون همراه باشید. 

 

ضرورت پنل پیام کوتاه برای آزمایشگاه : 
پنل پیامک یکی از ابزار بسیار مهم و حیاتی برای آزمایشگاه می باشد چراکه در صورت عدم داشتن پنل پیامک علاوه بر خستگی کارکنان و هرج و مرج بیش از حد ، باعث انتقال مریضی و گرفتن بیماری های عفونی افراد نیز میشود . 

همانطور که می دانید برای انجام آزمایش هر شخص باید بر اساس دستور و تجویز پزشک و در ساعت مشخص به آزمایشگاه رجوع کند و بسته به نوع آزمایش پس از چند روز برای دریافت جواب اقدام کند .حال سوال اینجاست که پنل اس ام اس چه کمکی می‌تواند با آزمایشگاه کند ؟  هر آزمایشگاه می‌تواند با خرید پنل اس ام اس ، سامانه پیام کوتاه را به نرم‌افزار مدیریت آزمایشگاه متصل کند تا پیامک های مربوطه به صورت اتوماتیک برای اشخاص ارسال شود .

برای مثال می تواند بر این اساس تنظیم شود که بعد از حاضر شدن جواب آزمایش ، یک پیامک برای بیمار ارسال شود یا اگر بیمار نیازمند آزمایش دوره‌ای باشد می تواند به بیمار تاریخ مراجعه بعدی را اطلاع رسانی کند  . در این بین خیلی از آزمایشگاهها با خرید باشگاه مشتریان از نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون ( که در حال حاضر به صورت رایگان ارائه می شود ) بعد از مراجعه هر بیمار یک پیامک حاوی متن خوش آمد گویی را برای بیمار خود ارسال می‌کنند و این حس را به بیمار انتقال می‌دهند که پیگیری سلامتی آنها برایشان مهم است و یا اینکه پس از ارسال پیامک در خصوص حاضر شدن جواب آزمایش ، به بیمار این امکان را میدهید که بدون مراجعه مجدد به آزمایشگاه جواب آزمایش خود را در سایت آزمایشگاه مشاهده کنند و این یکی از راه های بسیار مهم و ضروری برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در محیط آزمایشگاه می باشد. 

همچنین سامانه پیام کوتاه شیراز با ارائه خطوط خدماتی با آزمایشگاه ها این امکان را می‌دهد که تمامی پیامک ها به خطوطی که در بلک لیست هم هستند ارسال پیامک داشته باشند .

 

 پیام رسون :

نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون با ارائه بهترین راهکارها و کمترین تعرفه پیام کوتاه این امکان را به مشتریان خود می دهد که بدون هیچ شکی از پنل پیام کوتاه برای بیزینس خود استفاده کند و وقتی به معجزه پنل اس ام اس برای بیزینس شان رسیدند دیگر از خرید پنل پیامکی برای جذب مشتری و راحتی کار دست برندارند .

نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز این ویژگی را دارد که اگر کسی به دنبال کمترین تعرفه پیام کوتاه و پرسرعت ترین سامانه ارسال پیام کوتاه باشد با ارائه پنل پیامک مناسب به خواسته مشتری خود جواب دهد .

جهت خرید پنل اس ام اس  از شیرازاس ام اس  همین حالا اقدام کنید .


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 21 دی 1400برچسب:, توسط smsreson

اگر آقایان اصولگرا به ویژه نواصولگرایان با دقت و حسن‌ظن این یادداشت را بخوانند، زیان نخواهند کرد. هدف از این یادداشت مچ‌گیری و حمله نیست، بلکه طرح این مساله است که نواصولگرایان در چه فضایی تنفس می‌کنند و تصمیماتی می‌گیرند که فاقد حداقل نشانه‌ای از همدلی و همراهی با مردم و دردهای آنان است؟ این فضا چگونه و از کجا آمده که ذهنیت و رفتار آنان را به کلی پوشش داده است؟ برای این می‌کوشم که مقایسه‌ای کنم میان رفتار مرحوم دکتر مجتهدی رییس دبیرستان البرز و مهدی چمران رییس شورای شهر تهران.  

مصطفی چمران فرزند مهاجری ساوه‌ای است که در محله سرپولک در جنوب تهران متولد می‌شود. او با استعداد بود و درسخوان، در اواسط دهه ۲۰ سیکل اول را در دارالفنون گذراند. مدیریت دبیرستان احساس می‌کند که خوب است او به البرز برود که بهترین دبیرستان آن زمان تهران بود ولی شهریه می‌گرفت. او را به دکتر مجتهدی معرفی می‌کنند. مجتهدی ابتدا چند سوال از او می‌پرسد، سپس برگه‌ای را مقابلش می‌گذارد تا پاسخ دهد. هنوز پاسخ‌ها کامل نشده به مصطفی می‌گوید: پاشو پسر جان تو قبولی و شهریه هم لازم نیست بدهی. چنین شد که چمران در رشته مهندسی برق دانشکده فنی دانشگاه تهران درس خواند و در نهایت در دانشگاه کالیفرنیای امریکا دکترا گرفت و رفت لبنان برای دفاع از شیعیان آنجا. آمد ایران و رفت و جنگ و تمام. شهید شد. ظاهرا برادر کوچک‌ترش هم مهدی از لطف دکتر مجتهدی و نعمت دبیرستان البرز بهره‌مند شده و رفت دانشگاه تهران و دکترا گرفت و بعدها چند دوره در کسوت نواصولگرایی، رییس شورای شهر پایتخت شد و اکنون هم هست. همه کسانی که به نحو خوبی از خیرخواهی میهن‌دوستانی افرادی چون مرحوم مجتهدی بهره‌مند شده‌اند، اکنون باید زکات آن محبت‌ها را بدهند و با جبران آنها در خدمت مردم خود درآیند. البته حرف زدن و سخنرانی کردن و شعر گفتن یک مساله است، ولی داشتن احساس نسبت به فقر و نداری مردم و عمل کردن برای کمک به آنان بحث دیگری است. حتی اگر نتوانیم کاری کنیم، احساس همدردی کمترین کاری است که می‌توان کرد.  یک خانم روزنامه‌نگار چند شب را بی‌خوابی می‌کشد تا گزارشی «اتوبوس‌خوابی» عده‌ای از شهروندان را به تصویر کشد. اتوبوس‌هایی که در طول شب چند بار باید آنها را عوض کرد تا قدری خوابید. در این میان تصویر یک کودک خوابیده روی صندلی در کنار یک خانم بیش از هر چیز دیگری بازتاب داشت. در برابر این گزارش چه واکنشی باید نشان داد؟ اگر فقط به اندازه سر سوزنی از احساس انسان‌دوستی و میهن‌دوستی دکتر مجتهدی وجود داشت، باید یا خودشان یا یک گروه را مسوول می‌کردند که یک شب را بی‌خوابی بکشند و سوار آن اتوبوس‌ها شوند تا ببینند که این مردم چرا و چگونه در اتوبوس می‌خوابند؟ آن زن می‌تواند خواهر و دختر ما باشد و آن کودک نیز فرزند یا نوه ما یا بالقوه یک چمران آینده باشد که در رختخواب گرم و نرم خوابیده‌اند. 

ولی رییس شورای شهر چه کرد؟ دستور داد صورت مساله پاک شود. یعنی به قول خودشان بساط اتوبوس‌خوابی برچیده شود. مساله از طریق پاک کردن صورت مساله حل شد!! حتی از یک اظهار همدردی و ناراحتی خشک و خالی نیز دریغ کردند.

  این اتفاق همزمان شد با درخواست عمومی جهت استفاده از مساجد برای خوابیدن افراد بی‌سرپناه. مساجدی که از انواع امتیازات عمومی مثل پول آب و برق و گاز و... بهره می‌برند و باید در خدمت مردم باشند. ولی به صراحت چنین درخواستی را رد می‌کنند که مگر مسجد جای خواب است؟! مساجدی که به‌طور نسبی بیش از همیشه از نمازگزار خالی شده را حداقل با خواب بی‌سرپناهان پر کنید. 

مساجدی که همیشه گرم هستند. چه خدمتی بالاتر از این به مردمی که به دلیل سیاست‌های چند دهه اخیر دچار این وضع شده‌اند؟ جالب است که یک آقای روحانی در زمستان برزیل و با افتخار توییتی با عکس زد که مسجد ساخت ایران در سائوپائولو که هوا به 4 درجه زیر صفر رسیده به مکان گرم برای کارتن‌خواب‌ها تبدیل شده است. این یک بام و دو هوا علیه شهروندان ایرانی و دیگر کشورها ریشه در بی‌تفاوتی عجیبی دارد که ناشی از وجود فضای عمومی حاکم بر نواصولگرایان است و جز چسبیدن به قدرت آن هم در کوتاه‌مدت به هیچ چیز دیگری توجه ندارند. آیا نمی‌شد که چندتا از صدها آپارتمان و ملک مسکونی گران‌قیمت که از طرف شهردار اصولگرایان با شرایط ویژه به این و آن داده شد را برای خدمت‌رسانی به مردم اختصاص می‌دادند؟ این حد از بی‌تفاوتی درباره فساد و فقر و تبعیض در کنار این همه شعارهای اسلامی و عدالت‌خواهانه، واقعا نوبر است و بازتابی از عمق تناقضات در این مجموعه است. هنگامی که می‌بینیم از مدیران و خدمتگزارانی مثل مجتهدی به مدیران امروزی رسیده‌ایم که برحسب وظیفه خود باید به مردم خدمت کنند و نمی‌کنند، بسیار متأسف باید شد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 دی 1400برچسب:, توسط smsreson

پنل پیامک ویژه سمینارها و همایش ها

1400-10-07 23:40:30 1053  0  0

اگر بخواهید برای مجموعه‌تان همایش برگزار کنید یا سمیناری داشته باشید، انتخابهای مختلفی برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات دارید. مثلاً می‌توانید تیزر ویدئویی تهیه کنید و سراغ شبکه‌های اجتماعی بروید یا اینکه می‌توانید با تبلیغات محیطی شروع کنید که در این صورت باید جیب پر پولی داشته باشید .
اما اگر می‌خواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و هم اطلاع رسانی کاملی داشته باشید می‌توانید از ارسال پیامک که از طریق خرید پنل پیامک انجام می‌شود کمک بگیرید .
تا پایان این مقاله با نمایندگی پنل پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید تا با راه کارهایی که می‌شود از طریق ارسال پیامک افراد را به سمینار دعوت کرد بیشتر آشنا شوید .

 

 

 

روش های مختلف تبلیغات پیامکی برای دعوت در سمینار:

خوبی تبلیغات پیامکی این است که شما از روش های مختلفی می توانید استفاده کنید و با صرف هزینه کمتر فقط به بازار هدف خود پیامک ارسال کنید.
اگر مخاطبین سمینار و ورکشاپ شما افرادی  با جنسیت و بازه سنی مشخصی هستند می توانید از تفکیک سن و جنسیت  استفاده نمایید و ارسال اس ام اس را فقط به بازار هدف خود ارسال کنید. معمولا سمینارها با توجه به موضوع سمینار مخاطبین خاص خود را دارند پس بهتر است به جای تبلیغات به همه مردم که ممکن است هیچ علاقه ای به موضوع سمینار شما نداشته باشند، فقط به بازار هدف خود پیامک ارسال کنید.
اگر ورکشاپ شما در زمینه خدمات آرایشی است و مخاطبین شما فقط بانوان هستند پیشنهاد ما این است که جهت ارسال پیامک حتما از ارسال به تفکیک سن و جنسیت استفاده کنید.
اگر همایش شما در زمینه مهندسی است می توانید با استفاده از بانک شماره موبایلی که سامانه پیامک در اختیار شما قرار می‌دهد  فقط به نظام مهندسی های استان مورد نظر پیامک ارسال کنید. بانک جامع مشاغل سامانه پیامک پیام رسون این امکان را به شما می دهد که به مشاغل و اصناف مختلف مانند پزشکان، وکلا، دبیران و … پیامک ارسال کنید.
حتی اگر مایل باشید  که ارسال پیامک به مناطق مشخصی از یک شهر را داشته باشید  می توانید از ارسال پیامک بر اساس کد پستی و یا ارسال پیامک از روی نقشه را استفاده کنید.

 

 

 

یکی از بهترین کارهایی که می‌شود با آن  برای جذب مخاطب در سمینار خود انجام داد اینست که یک باشگاه مشتری تهیه کنیم .
در واقع باشگاه مشتری رایگان پیام رسون فقط مختص مشاغل نمی‌باشد و می‌توانید با تهیه باشگاه مشتری از تمامی کسانی که در همایش شما شرکت کرده اند تشکر کنید و از آنها در دیگر همایش ها هم دعوت کنید . اگر میخواهید با باشگاه مشتری رایگان سامانه پیامک شیراز بیشتر آشنا شوید مقاله باشگاه مشتریان آغاز یک کسب و کار هوشمند را مطالعه کنید . 

جهت خرید پنل پیام کوتاه به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید .


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 19 دی 1400برچسب:, توسط smsreson

ریسلر نمایندگی پیام کوتاه رایگان

1400-09-23 23:42:32 1151  0  0

اگر به دنبال اخذ نمایندگی پیامک رایگان هستید تا پایان این مقاله با سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید .

 

اخذ نمایندگی پیام کوتاه رایگان :

ریسلری یا همان نمایندگی پیامک یکی از خدماتی است که نمایندگی سامانه پیام کوتاه میتواند در اختیار متقاضیان قرار دهد.
اما هر سامانه پیامک با توجه به شرایط خودش به متقاضی ، نمایندگی پیامک را ارائه می دهد و خیلی کم پیش می‌آید که متقاضی بتواند نمایندگی پیامک را به صورت رایگان دریافت کند .

 

 


حال سامانه پیام کوتاه شیراز در نظر دارد به مدت محدود به کاربران و همراهان خود نمایندگی پیامک یا همان ریسلری را به صورت رایگان ارائه دهد .اما قبل از آن متقاضی باید با شرایط نمایندگی پنل پیامک به طور کامل آشنا شود .
به همین منظور در ذیل به توضیح یکسری شرایط که متقاضی پس از اخذ نمایندگی پیام کوتاه باید بدان عمل کند ،پرداخته ایم که پس از مطالعه و آشنایی کامل با نمایندگی پیامک میتوانید در صورت تمایل ، اقدام به اخذ نمایندگی پیام کوتاه رایگان از اهورا اطلس فارس را داشته باشید .

 

شرایط اخذ نمایندگی پنل پیامک رایگان : 

- نماینده بابت فروش پنل های کاربری هیچ مبلغی به پیام رسون پرداخت نمی کند .

- نماینده میتواند با دامنه یا ساب دامنه اختصاصی خود از سامانه استفاده کند .

- نماینده میتواند با لوگوی اختصاصی خود از سامانه استفاده کند .

- در هیچ کجای سامانه نامی از پیام رسون برده نخواهد شد و کاربران نماینده تنها اطلاعات و نام و لوگوی نماینده را خواهند دید .

- برای هر نماینده ، یک دامنه IR. رایگان ثبت میگردد .

- نماینده میتواند قسمت بسته ها ، دسترسی بسته ها ، قیمت خطوط اختصاصی را در پنل مدیریت خود برای کاربران خود تعیین نماید .

- نماینده نیازی به تهیه فضای میزبانی وب نداشته و فضای نامحدود در اختیار ایشان قرار میگیرد .

- نماینده مجوز ارائه پنل با عناوین مادام العمر یا دائمی را ندارد .

- نماینده مجاز به فروش پنل ، زیر قیمت های موجود در پیام رسون را ندارد .

- نماینده مجاز به فروش خطوط اختصاصی ، زیر قیمت های موجود در پیام رسون را ندارد .

- نماینده موظف به مطالعه و عمل به قوانین پیام رسون می باشد .

- نماینده موظف به مانیتور کردن و کنترل تمامی پیامک های ارسالی توسط کاربران خود می باشد .

- نماینده موظف به احراز هویت تک تک کاربران خود بوده و می بایست مدارک کلیه کاربران خود را تکمیل نماید .

- نماینده موظف به توجیه کاربران خود در مورد ارسال های غیر مجاز و قوانین مربوطه می باشد .

- در صورت محرز نشدن هویت کاربر متخلف مسئولیت تمامی ارسال ها بر عهده ی شخص نماینده بوده و مشخصات کامل نماینده به حراست همراه اول جهت بازرسی ارسال خواهد شد .

- نماینده دارای پشتیبانی فنی از سمت پیام رسون می باشند .

- پنل های نمایندگی فقط به افراد دارای سن قانونی ( بالای 18 سال ) ارائه می گردد .

- کلیه ریسلری ها بصورت سالیانه ارائه می گردد

 

پیام رسون :

اگر قصد خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس را دارید همین حالا به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و نمایندگی پنل پیام کوتاه خود را خریداری کنید . 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 دی 1400برچسب:, توسط smsreson

ابلاغ اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد بر اساس کد ملی به جای خودرو‌ها به صورت پایلوت در کیش و قشم از سوی محسن رضایی معاون اقتصادی دولت، این شائبه را به وجود آورده بود، که قرار است بنزین دوباره گران شود، هرچند سخنگوی دولت این موضوع را تکذیب کرده، اما برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند، همین نحوه تغییر سهمیه‌بندی باعث شوک تورمی و افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

به گزارش فرارو، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت می‌گوید: قرار نیست بنزین گران شود و تصمیمات دولت یک شبه نیست. حتما اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود که در زندگی جاری و عمومی مردم اثر بگذارد جوانب مختلف آن سنجیده می‌شود.

او ادامه داد: درباره این طرح نیز مقرر شده بصورت آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش، سهمیه بنزین به‌جای خودرو‌ها به افراد اختصاص پیدا کند و قیمت عرضه همان نرخ عادی ۱۵۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد است که هیچ تفاوتی با نرخ موجود نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر اگر کسی خودرو نداشته باشد نمی‌تواند از سهمیه بنزین هم استفاده کند در حالیکه سوخت سرمایه ملی و متعلق به همه مردم است، اما کسی که مثلا چهار خودرو داشته باشد، چهار برابر سهمیه استفاده می‌کند. طبیعتا این روش ناعادلانه است و سهم کسی که توان خرید خودرو ندارد در سوخت دیده نمی‌شود.

 دولت نمی‌تواند به همه مردم سهمیه ۶۰ لیتری بنزین بدهد
وحید شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه افزایش طرح دولت برای تغییر نحوه سهیمه‌بندی بنرین را باید از جوانب مختلف سنجید، اظهار داشت: در وهله اول می‌توان در مورد جنبه مثبت این مسئله گفت این کار باعث می‌شود که عدالت یارانه‌ای در جامعه ایجاد شود، زیرا در حال حاضر یارانه‌های پنهان در حوزه حامل‌های انرژی تنها به کسانی پرداخت می‌شود که دارای خودرو هستند، این در حالی است که بیش از ۴۰ درصد مردم ایران اساساً خودرو ندارند، بنابراین بسیاری از افراد و خانوار‌ها از این یارانه محروم هستند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که هر از گاهی شنیده می‌شود، قیمت بنزین در ایران ارزان است و باید به نرخ فوب خلیج فارس برسد، آیا این اقدام شدنی است، پاسخ داد: اگر قرار باشد قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در ایران با بهای کشور‌های منطقه برابری کند، باید از لحاظ نظام پرداخت حقوق و دستمزد و وجود نظام رفاهی و تامین اجتماعی مناسب در ایران شرایط و امکانات کشور‌های منطقه نیز حاکم باشد، به بیان دیگر زمانی که شما می‌خواهید قیمت بنزین را به نرخ فوب خلیج فارس برسانید، باید نرخ حقوق و دستمزد نیز همسطح کشور‌های همسایه و منطقه باشد؛ بنابراین نمی‌توان قیمت بنرین را آزاد کرد و به نرخ فوب خلیج فارس رساند، اما در مقابل وضعیت حقوق‌ها تغییر نکند.

شقاقی گفت: اما در وهله دوم در مورد جنبه منفی اجرای طرح تغییر نحوه سهمیه‌بندی بنزین باید به دو نکته مهم اشاره کرد، اگر در حال حاضر افزایش قیمت بنزین مطرح نباشد، همین اجرای طرح نحوه تغیر سهمیه بندی بنزین می‌تواند تبعات تورمی به دنبال داشته باشد، زیرا اگر قرار باشد به ۶۰ میلیون نفر از افراد جامعه قرار باشد، یارانه بنزین داده شود، با توجه به اینکه بخش زیادی از جامعه در حال حاضر از این یارانه پنهان استفاده نمی‌کنند، باید سهمه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومانی کاهش پیدا کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: به بیان دیگر دولت نمی‌تواند، به این ۶۰ میلیون نفر بنزین ۶۰ لیتری اختصاص دهد، بنابراین باید میزان بنزین سهمیه‌ای را کاهش دهد، تا بتواند به تمامی جامعه هدف یارانه پرداخت کند که این موضوع خود اثراتی روانی بسیار شدیدی دارد و باعث ایجاد یک شوک تورمی می‌شود، زیرا راننده‌ای که سهمیه ۶۰ لیتری آن کاهش پیدا می‌کند، باید مابه‌التفاوت این کم کردن سهمیه را بنزین آزاد بزند که همین موضوع کرایه‌های حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهد و همین موضوع به سایر بازار‌ها و اقلام اساسی مردم نیز سرایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر زمان اجرای این طرح الان نیست، زیرا چنین اصلاحاتی باید در زمان آرامش و ثبات اقتصادی انجام نشود، نه در موقعی که اقتصاد متلاطم است و ما با نوسان‌های زیادی در بازار‌های مختلف روبرو هستیم، این در حالی است که دولت می‌خواهد ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کالا‌های اساسی در بودجه سال آینده حذف کند که این خود یک شوک قیمتی به اقتصاد وارد می‌کند و باعث افزایش تورم خواهد شد، حال شما در کنار اجرای این طرح بخواهید، سهمیه بنزین را نیز تغییر دهید این خود نیز باعث یک شوک دیگر خواهد شد و انجام این دو طرح به طور همزمان نباید انجام شود، زیرا باعث افزایش تورم و گرانتر شدن کالا‌ها خواهد شد.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه طرح‌های این چنین باید با تدبیر و مدیریت و به صورت گام به گام اجرا شود، خاطر نشان کرد: متوسط تورم یک دهه اخیر در اقتصاد ایران حدود ۲۴ درصد بوده، اما میانگین تورم در سه سال گذشته بالغ بر ۳۵ درصد و برآورد‌های از نرخ تورم در سالجاری حاکی از ۴۳ درصد است، بنابراین در چنین تورم بالایی نباید دو شوک تورمی را به جامعه داد، یعنی اجرای همزمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و نحوه تغییر یارانه بنرین می‌تواند تبعات تورمی زیادی به دنبال داشته باشد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 دی 1400برچسب:, توسط smsreson