پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان
 
سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





 کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه و رئیس‌جمهور فرانسه در مکالمه تلفنی خواستار ادامه مذاکرات وین در خصوص برجام شدند.


در بیانیه‌ای از دفتر مطبوعاتی کاخ سفید تصریح شده رهبران دو کشور در تماس تلفنی امروز درباره «وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای» با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده پوتین و ماکرون «از تداوم گفت‌وگوها در خصوص بازگشت به پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک که جزو مولفه‌های اساسی نظام منع اشاعه هسته‌ای است حمایت کردند.»

روسیه و فرانسه جزو طرف‌های مذاکره با ایران در گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین هستند، هر چند که هر یک از دو کشور گاهاً مواضع متفاوتی در قبال این مذاکرات اتخاذ می‌کنند.

روسیه در ماه‌های گذشته بر ضرورت رفع تمامی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیش‌شرط مذاکرات هسته‌ای تأکید کرده در حالی که مواضع فرانسه با دولت آمریکا همسویی بیشتری داشته و تلاش کرده ایران را تحت فشار قرار دهد.

مذاکرات وین درباره برجام از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای برجام و مجاب کردن ایران به متوقف کردن اقداماتش در جهت کاستن از تعهدات برجامی خود آغاز شد. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده با توجه به خروج آمریکا از برجام با نمایندگان این کشور گفت‌وگو نمی‌کند. آمریکایی‌ها از طریق سایر طرف‌های حاضر در مذاکرات، از مواضع ایران مطلع می‌شوند.

ششمین دور این مذاکرات، از روز ۲۲ خردادماه آغاز شد و تا روز یکشنبه ۳۰ خردادماه ادامه داشت. «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین در آن زمان گفت ملاک ایران  رسیدن به یک توافق خوب است. او درباره روند مذاکرات گفت: «به اواخر کار نزدیک شدیم، ولی مسیر باقی‌مانده ساده نخواهد بود».

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

هنوز زمان برگزاری دور هفتم مذاکرات شروع نشده است و مقام‌های کشورهای غربی، کمپین فشار رسانه‌ای-روانی برای مجاب کردن ایران به مشخص کردن زمان دور جدید مذاکرات را تشدید کرده‌اند.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

مضاف بر این، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.

اخیراً مقام معظم رهبری در جلسه‌ای تأکید کردند آمریکایی‌ها خواستن گنجاندن بندی در توافق هسته‌ای برجام برای ملزم کردن ایران به گفت‌وگو بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای هستند.

رهبر انقلاب اسلامی چند هفته پیش در آخرین دیدار با دولت دوازدهم خاطرنشان کردند: «آمریکایی‌ها در زبان و وعده می‌گویند تحریم‌ها را بر می‌داریم اما تحریم‌ها را برنداشتند و برنمی‌دارند، ضمن آنکه شرط هم می‌گذارند و می‌گویند که باید در همین توافق جمله‌ای بگنجانید که بعداً درباره برخی موضوعات صحبت شود و گرنه توافقی نخواهیم داشت.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: «آنها می‌خواهند با گذاشتن این جمله، بهانه‌ای برای دخالت‌های بعدی خود درباره اصل برجام و مسائل موشکی و منطقه‌ای فراهم کنند و اگر ایران حاضر به بحث درباره آنها نشود بگویند توافق را نقض کرده‌اید و توافق، بی‌توافق.»

جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. تهران البته تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد. ایران تا یک سال بعد از خروج آمریکا به طور کامل تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرا کرد و به کشورهای اروپایی که وعده جبران آثار این خروج را می‌دادند برای عمل به تعهداتشان فرصت داد.

یک‌سال بعد که دولت‌های اروپایی نتوانستند به وعده‌هایشان عمل کنند تهران اعلام کرد طبق مفاد مندرج در توافق هسته‌ای طی چند گام تعهداتش در توافق هسته‌ای را کاهش خواهد داد.

ساعاتی پیش‌تر، سخنگویاین وزارت خارجه سه کشور اروپایی بدون اشاره به بدعهدی‌های خود در برجام در بیانیه‌ای مشترک از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره غنی‌سازی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دو گزارش روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مدعی شده ایران اقداماتی را در جهت تسریع روند غنی‌سازی اورانیوم به کار گرفته است. این نهاد بین‌المللی دوشنبه گزارش داد ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد کرده است. آژانس همچنین روز سه‌شنبه هم مدعی شده بود  «ایران غنی سازی اورانیوم خود را افزایش داده و دو مجموعه از سانتریفیوژهای پیشرفته خود را به غنی سازی ۶۰ درصدی اختصاص داده است».

سخنگویان انگلیس، فرانسه و آلمان ضمن ابراز نگرانی از این اقدامات، از ایران خواسته‌اند «با هدف رسیدن به نتایج سریع و موفقیت‌آمیز در مذاکرات، هر چه سریعتر به وین بازگردد.»

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد که آمریکا سال ۲۰۱۸ این توافق را نقض کرد و از آن خارج شد.

ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و نقض عهد کشورهای اروپایی اعلام کرد که تعهداتش در توافق هسته‌ای ایران را کاهش خواهد داد. تهران بعد از برداشتن ۵ گام برای کاهش تعهدات، سرانجام ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ اعلام کرد دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 مرداد 1400برچسب:, توسط smsreson

نکاتی مهم برای خرید پنل پیامک

19 مرداد 1400 829  0  0

همه ما برای خرید ( هیچ فرقی نمی‌کند پوشاک باشد یا لوازم خانه یا هر چیز دیگر ) معمولا چند جا را میگردیم و طبق سلیقه و ایده آلی که در ذهن داریم خرید را انجام می‌دهیم.همه مردم این تجربه را دارند که اگر خریدشان طبق سلیقه و باب میلشان نباشد ، نه تنها از خریدشان لذت نمی‌برند بلکه باعث ناراحتی خود هم می‌شوند. 

این خرید ها معمولا شخصی بوده  و در صورت نارضایتی قابل جبران است ‌. حال یک نوع خرید دیگر است که ما توسط آن فروش در کسب و کارمان را افزایش می‌دهیم که به این نوع خرید ها اصولا خرید تبلیغات و بازاریابی گفته می‌شود. 

 

 


یک نمونه از این خرید تبلیغات می‌تواند خرید پنل پیامک باشد که از نمایندگی پیامک میتوانید بخرید . ما در این مقاله می‌خواهیم به چند نکته مهم که در هنگام خرید پنل پیامک که باید به آن توجه کنید ، بپردازیم پس اگر می‌خواهید با این نکات آشنا شوید تا پایان این مقاله با پیام رسون همراه باشید. 

 

نکاتی برای خرید پنل پیامک : 

 

۱- داشتن پنل های متعدد برای رفع نیاز کاربران :
اولین چیزی که در هنگام خرید یک پنل پیامک از سامانه پیامک باید در نظر بگیرید این است که چه تعداد پنل برای ارائه به شما دارند .قطعا اگر کسب و کار کوچکی داشته باشید به همه خدمات پنل پیامک نیازی ندارید و بالعکس یک سازمان بزرگ به تمامی خدمات پنل پیامک نیاز دارد . پس یک سامانه پیامک پیشرفته باید پنل های پیامک متعدد با تعرفه های متعدد داشته باشد تا کاربر بسته به نیازش و امکاناتی که از پنل پیامک می‌خواهد را به راحتی انتخاب کند و پنل پیامک خود را خریداری کند .

 

۲- روش کار با پنل پیامک: 
زمانیکه میخواهید از یک سامانه پیامک ، پنل پیامک خریداری کنید ، باید از آنها درخواست کنید تا روش کار با پنل پیامک را به شما آموزش دهند تا با ورود به پنل شخصی ، بتوانید به مشتریان خود ارسال پیامک داشته باشید .پس یک سامانه پیامک خوب و پیشرفته باید پنل پیامکی را در اختیار شما قرار دهد تا با بیشترین امکانات ، آسان ترین روش کار را داشته باشد و برای آموزش به مشتریان خود بهانه تراشی نکند ‌.

 

۳- پوشش دهی تمام اپراتورها :

سامانه پیامک پیشرفته باید اپراتورهای ارائه شده در ایران را دارا باشد تا مشتری بتواند طبق سلیقه خود اپراتور مورد نظر را انتخاب کند .تفاوت اپراتورها در پیش شماره آنها میباشد.

 

۴- پیشنهادات ویژه برای جذب مشتری : 
خیلی از سامانه های پیامک هستند که با ایمان داشتن به ویژگی های منحصر به فرد خود ، به مشتری این امکان را می‌دهند که از پنل پیامک آنها به مدت ۲۴ ساعت به صورت رایگان استفاده کنند تا پنل پیامک را تست کنند و به مشتریان خود پس از خرید هم این اطمینان را می‌دهند که در صورت عدم رضایت،  مبلغی از آنها دریافت نکنند یا مبلغ پرداختی را برگردانند . تنها نمایندگی هایی می‌توانند این پیشنهادات ویژه را به مشتریان خود دهند که می‌دانند پنل پیامک آنها بدون هیچ گونه عیب و مشکلی است ودر کار خود حرفه ای ترینند و این یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری است .

 

۵- بررسی سوابق مشتریان :
شرکت های معتبر معمولا در سایت خود یا صفحه مجازی خود ، بخشی را به رضایت مشتری اختصاص می‌دهند که خریدار جدید با یک بررسی ساده می‌تواند تشخیص دهد که کدام یک از سازمان‌ها و شرکت ها از این نمایندگی پیامک ، خرید پنل پیامک داشته اند و چقدر را کار خود موفق بوده اند .

 

۶- تعرفه متناسب :
البته که قیمت مهم است اما کیفیت مهم ترین اصل در رسیدن به موفقیت میباشد. اما سامانه های پیامکی هستند که در کنار خدمات فوق العاده از تعرفه های متناسب هم برخوردار هستند و برایشان رضایت مشتری از مهم ترین گزینه ها میباشد .

 

 


پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه ایران : 
پیام رسون به عنوان یکی از نمایندگی های ارائه پیامک در ایران ، توانسته با رعایت تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد ، رضایت اکثریت مردم را جلب کند و با نظر سنجی بین صاحبان کسب و کار توانسته لغب پیشرفته ترین سامانه پیامک و ارزان ترین تعرفه پیامک در ایران را اذان خود کند .
شما می توانید جهت خرید پنل پیامک و اپراتور ۹۰۰۰ به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و با توجه به شرایط خود نوع پنل پیامک خود را انتخاب کنید .

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 مرداد 1400برچسب:, توسط smsreson

 تخلیه سفارت واشنگتن ظرف ۷۲ ساعت، درخواست تعویق ۲ هفته ای ورود طالبان به کابل و درخواست روسیه برای نشست اضطراری شورای امنیت در خصوص افغانستان از تازه ترین تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش مهر، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که نیروهای طالبان از تمامی جهات در حال ورود به شهر کابل هستند. منابع مردمی نیز در عین حال از ورود طالبان به غرب شهر کابل خبر می‌دهند. در حال حاضر از ۳۴ ولایت افغانستان، طالبان کنترل ۲۶ مورد را در دست دارد.

ایسنا/ سرپرست موقت وزارت کشور افغانستان می‌گوید، برای جلوگیری از هرج و مرج در کابل پس از ساعت ۹ شب مقررات منع آمد و شد شبانه وضع کرد. 

خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با انتشار خبری فوری از وقوع تیراندازی در فرودگاه بین المللی کابل واقع در پایتخت افغانستان خبر داد.

«حامد کرزای»، رئیس جمهور پیشین افغانستان ساعاتی پس از تائید کناره گیری و خروج اشرف غنی، از این کشور با انتشار پیامی از تشکیل شورای هماهنگی خبر داد.

سرپرست وزارت دفاع دولت افغانستان امروز یکشنبه در واکنش به تحولات پیاپی کشورش از جمله سقوط کابل و خروج اشرف غنی از این کشور اعلام کرد: رییس جمهور اشرف غنی دست ما را از پُشت بَست، کشور را فروخت و آن را تَرک کرد.
بسم اله محمدی سرپرست وزارت دفاع افغانستان در پیامی توییتری در این خصوص نوشت: دست ما را از پشت بستند و وطن را فروختند. لعنت به غنی و دار و دسته اش.

استعفای اشرف غنی از ریاست جمهوری افغانستان

آخرین اخبار حاکی از آن است که اشرف غنی پذیرفته است که استعفا دهد. این مطلب را المیادین بنقل از یک منبع ریاست جمهوری افغانستان منتشر کرد. اسپوتنیک گزارش داده است که وی به تاجیسکتان رفته است.

درخواست دولت افغانستان و آمریکا از طالبان برای تأخیر در ورود به کابل
دولت افغانستان و آمریکا از گروه طالبان خواستند که ورود به کابل را به مدت ۲ هفته تا زمانی که درباره تشکیل دولت به توافق برسند به تعویق بیندازد.

سخنگوی طالبان: طی روزهای آتی خواستار انتقال مسالمت آمیز قدرت هستیم
سخنگوی طالبان اعلام کرد که این گروه خواهان انتقال مسالمت آمیز قدرت طی روزهای آتی است.

سفر هیئت کابل به دوحه برای تصمیم گیری درباره آینده افغانستان
سرپرست وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که وضعیت امنیتی در کابل تحت کنترل نیروهای امنیتی است و نیروهای بین المللی اعلام آمادگی کردند با نظامیان افغان در جهت تأمین کابل همکاری کنند.

ترکیه سفارت خود در کابل را تخلیه می‌کند
به دنبال تسلط طالبان بر بخش‌های زیادی از افغانستان، ترکیه نیز همانند برخی کشورهای دیگر درصدد بستن سفارت خود در کابل است.

خروج کارمندان سفارت آمریکا در کابل ظرف ۷۲ ساعت
کارمندان سفارت آمریکا در کابل ظرف ۷۲ ساعت محل کار خود را ترک خواهند کرد.

درخواست روسیه برای نشست اضطراری شورای امنیت
ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان از هماهنگی روسیه با سایر کشورها برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت درباره افغانستان خبر داد. وی همچنین گفت که روسیه برنامه‌ای برای تخلیه سفارت خود در کابل ندارد و طالبان امنیت هیئت‌های دیپلماتیک را تضمین کرده است.

جلالی گزینه احتمالی رئیس دولت موقت افغانستان
علی احمد جلالی وزیر کشور اسبق و سفیر اسبق افغانستان در آلمان به کابل رسیده و قرار است عهده دار ریاست دولت موقت شود. گفته می‌شود اشرف غنی افغانستان را ترک کرده و خبر رسمی به زودی اعلام می‌شود.

مشاور ناتو در افغانستان: طالبان باید به ملت افغان احترام بگذارد
نیکلاس ویلیامز مشاور ناتو در افغانستان اعلام کرد: ناتو معتقد است که طالبان باید به ملت افغان احترام بگذارد و ثابت کند رفتارش منطقی است.

وزارت خارجه روسیه: قصد تخلیه سفارت خود در کابل را نداریم
روسیه اعلام کرد که این کشور قصد ندارد هیئت دیپلماتیک خود را در کابل به مکان دیگری منتقل کند و گروه طالبان تضمین داده است امنیت سفارت مسکو و دیگر سفارتهای حاضر در کابل را تأمین کند.

هیئت طالبان برای نهایی کردن مذاکرات انتقال قدرت راهی کابل شد
هیئت طالبان که برای مذاکرات صلح در دوحه حضور داشت، به منظور نهایی کردن مذاکرات انتقال قدرت عازم کابل شده است.

گفتگوی تلفنی غنی و خلیلزاد
در پی ورود نیروهای طالبان به شهر کابل، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با شماری از مقامات بلندپایه ناتو و زلمای خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفتگو کرد.

زندان فرودگاه بگرام به دست طالبان افتاد
سخنگوی طالبان اعلام کرد که نیروهای این گروه زندان فرودگاه بگرام را به تصرف خود درآورده اند و تمامی زندانیان به مکانی امن منتقل شده اند.

تصرف گذرگاه مرزی تورخم توسط طالبان
گذرگاه مرزی تورخم میان افغانستان و پاکستان به دست نیروی طالبان افتاد و بسته شد.

خروج کارکنان سفارت دانمارک
دانمارک کارکنان سفارتش در کابل پایتخت افغانستان را به فرودگاه این شهر منتقل کرد. در همین حال آمریکا به دیگر سفارتخانه‌ها در کابل توصیه کرده است که از مکانی مناسب با شمار محدودی از کارکنان فعالیت کنند.

بیانیه طالبان: نمی‌خواهیم با زور وارد کابل شویم
طالبان اعلام کرده از آنجا که کابل یک شهر بزرگ و پرجمعیت است، نیروهای این گروه قصد ندارند با زور یا جنگ وارد شهر شوند، بلکه قصد دارند به صورت مسالمت‌آمیز وارد پایتخت افغانستان شوند.
این گروه همچنین به نیروهای خود دستور داده در دروازه‌های کابل بایستند و سعی نکنند وارد شهر شوند. طالبان گفته قصد انتقام گرفتن از هیچ‌کسی را ندارد و همه کسانی که در بخش‌های نظامی و غیرنظامی در دولت افغانستان خدمت کرده‌اند، در امان هستند.

استقرار هواپیما برای انتقال اشرف غنی
در حالی که نیروهای طالبان در حال ورود به شهر کابل هستند، خبرها از استقرار هواپیما برای انتقال اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان خبر می‌دهند. رسانه‌های افغانستان اعلام کردند رئیس پارلمان این کشور و شماری از سران احزاب سیاسی، کابل را به مقصد پاکستان ترک کردند.

تعطیلی ادارات دولتی در کابل
نیروهای طالبان هنوز به طور رسمی حضورشان در کابل را اعلام نکرده اند، اما ادارات دولتی امروز یکشنبه به طور ناگهانی کارمندانشان را به خانه فرستادند و این در حالی است که بالگردهای نظامی در آسمان کابل در حال رفت و آمد هستند. هنوز در این زمینه درگیری در کابل رخ نداده است.

وضعیت ملتهب در کابل
تماس‌ها به سختی برقرار می‌شود و مغازه‌ها بسته شده است. مردم شهر کابل مضطرب هستند و تمامی مدارس تعطیل شده است. هم اکنون بیست و نه استان از سی و چهار استان افغانستان به کنترل طالبان درآمده است.
به گفته شاهدان عینی، کاروان نیروهای امنیتی افغان به سوی غرب شهر کابل حرکت کردند تا در کمر بندهای امنیتی غرب این شهر مستقر شوند. برخی گزارش‌های تأیید نشده از درگیری میان طالبان و نظامیان افغان در شهرستان «پغمان» در غرب استان کابل حکایت دارد.
اوضاع در شهر کابل ملتهب است و شهروندان پایتخت نگران وضعیت این شهر هستند. شهروندان کابل صبح امروز به بانک‌های این شهر هجوم آورده‌اند تا پول‌های خود را خارج کنند، شهروندان کابل در برابر هر بانک صف بسته‌اند.
فروشگاه‌های بزرگ شهر کابل نیز صبح امروز بسته شد. برخی شاهدان عینی از شنیدن تیراندازی‌ها در غرب شهر کابل می‌گویند.

تصرف مرکز ولایت بامیان
منابع محلی افغانستان تأیید کردند که مرکز ولایت «بامیان» هم بدون درگیری به طالبان واگذار شده است. «عبدالاحمد بی‌نوا» عضو شورای ولایتی «بامیان»، امروز یکشنبه گفت که طالبان در حال حاضر، تأسیسات دولتی این شهر را تصرف کرده‌اند.

آغاز روند خروج دیپلمات‌های آمریکایی از افغانستان

آمریکا روند تخلیه سفارت خود در کابل را آغاز کرده است.
به گفته آنها، بخش بزرگی از کارکنان سفارت آمریکا در کابل بار سفر بسته اند حال آنکه سفارت همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
همزمان با پیشروی طالبان به سمت کابل، انتظار می‌رفت که روند تخلیه سفارت آمریکا از امروز یکشنبه آغاز شود.
این در حالی است که پیشتر هم شبکه «سی بی اس» گفته بود ظرف ۳۶ ساعت آینده شمار معدودی از کارکنان کلیدی، سفارت را ترک می‌کنند حال آنکه تا ۳۱ آگوست (۹ شهریور)، همه دیپلمات‌های آمریکایی باید خاک افغانستان را ترک کرده باشند.

طالبان مدعی تصرف میدان وردک شد

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توئیتی نوشت که اعضای این گروه شهر «میدان شهر» مرکز ولایت «میدان وردک» را نیز تصرف کرده است.
به گفته وی، برخی از مراکز دولتی، زندان مرکزی و تمام تأسیسات «میدان شهر» به طور کامل تحت کنترل طالبان درآمده است.
مجاهد همچنین گفت که نیروهای دولت به سوی کابل گریخته اند و تعداد زیادی اسلحه و تجهیزات به دست طالبان افتاده است.

مرکز ولایت ننگرهار تصرف شد

بنا به گفته مردم محلی و نظامیان، نیروهای طالبان در بامداد امروز یکشنبه، شهر «جلال آباد» مرکز ولایت ننگرهار در شرق کابل را تصرف کردند.
مطابق گفته یک مقام قانونگذار افغان، تصرف این شهر به دست طالبان پس از آن رخ داد که ریش سفیدان و بزرگان شهر احتمال سقوط دولت مرکزی افغانستان را مطرح کردند.
«احمد ولی» یکی از ساکنین شهر گفت: ما امروز صبح از خواب بلند شدیم و دیدیم که پرچم‌های سفید رنگ طالبان در سراسر شهر قابل مشاهده است. آنها بدون هیچ گونه درگیری وارد شهر شدند.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با نشر ویدئویی در توئیتر، نوشت که مردم جلال آباد از طالبان استقبال کردند.
درگیری میان نیروهای دولتی افغانستان و طالبان در اطراف کابل

منابع خبری بامداد یکشنبه از درگیری میان نیروهای دولتی افغانستان و طالبان در اطراف کابل پایتخت این کشور خبر دادند.
بر اساس این گزارش، برق کابل به صورت کامل قطع شده و صدای تیراندازی شنیده می‌شود.
از سوی دیگر شبکه الجزیره از کشته شدن ۳۵ نفر از طالبان در حملات هوایی آمریکا به ۳ استان افغانستان خبر داد.
همچنین وزارت دفاع افغانستان از کنترل آشوب داخل زندان پلچرخی که بیشتر زندانیان آن را اعضای طالبان تشکیل می‌دهند، خبر داد.

انگلیس به مأموریت دیپلماتیک در افغانستان پایان می‌دهد
روزنامه «ساندی تایمز» از قصد انگلیس برای خارج کردن سفیر خود از کابل و پایان دادن به مأموریت دیپلماتیک این کشور در افغانستان خبر داد.
زمینه چینی برای تخلیه کامل سفارت انگلیس، از بیم احتمال سقوط کابل- پایتخت افغانستان- ظرف چند روز آینده انجام می‌شود.
یک منبع آگاه به ساندی تایمز گفته است که انگلیس هیچ اعتمادی به تضمین‌های طالبان در قبال دیپلمات‌ها ندارد و «سر لوری بریستو» سفیر انگلیس در کابل، تا روز دوشنبه از افغانستان خارج می‌شود.
انگلیس شماری از نیروهای ویژه خود را با ادعای تضمین امنیت خروج شهروندانش به کابل اعزام کرده است.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 مرداد 1400برچسب:, توسط smsreson

هشدارهای پیامکی با پیام رسون

23 مرداد 1400 185  0  0

این روزها شرایط جامعه بسیار اسفناک شده و مردم زیادی در اثر مبتلا به ویروس کرونا ، جان خود را از دست داده اند و خانواده های زیادی عزادار شده اند .
اگر می‌خواهید از این اخبار و از این آمار ها باخبر شوید،  پیشنهاد میکنم به وبلاگ هایی که پیام رسون در آنها از اخبار و وقایع روز اخبار را نشر می‌دهد عضو شوید و آنها را دنبال کنید تا از به روز ترین و مهم ترین اخبار روز با خبر شوید. 

 

 

 

همچنین سازمان ها وشرکت ها می‌توانند با خرید پنل پیامک از نمایندگی سامانه پیامک برای کارکنان خود اخبار و حوادث را به صورت پیامک ارسال کنند و از برگزاری جلسه ها و میتینگ ها جلوگیری کنند .

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 24 مرداد 1400برچسب:, توسط smsreson

متن پیش رو در همشهری منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

مصطفی نوری‌زاده، عضو هیأت علمی دانشکده بیوتکنولوژی دارویی دانشگاه بولنت اجویت ترکیه، توضیحاتی درباره وضعیت کنونی شیوع کرونا در ایران به همشهری می‌دهد.

به‌گفته او « میزان فوتی‌های یک شبانه‌روز اخیر در ایران، حتی از فوتی‌های هند هم بیشتر بود؛ در ایران 542نفر و در هند 491نفر جان‌باختند.» او مهم‌ترین دلیل برای رسیدن به چنین وضعیتی را ضعف در واکسیناسیون و عدم اعمال قرنطینه واقعی می‌داند: «تعداد زیادی از فوتی‌های کرونا کسانی هستند که یا واکسن نزده‌اند یا هر دو دوز را نزده‌اند، اگر بخواهیم تأثیر واکسیناسیون را تا امروز بررسی کنیم باید به 6هفته قبل برگردیم و ببینیم آن زمان، چند نفر واکسینه شده بودند؟ با توجه به اینکه تأثیر ایمنی واکسن 2هفته بعد از دوز دوم خواهد بود؛ بنابراین اگر افرادی که این روزها جانشان را از دست می‌دهند، واکسن تزریق کرده بودند، الان تعداد فوتی‌های ما کمتر بود. اما نکته اینجاست که چه‌کسی حاضر است، مسئولیت تأخیر در واکسیناسیون را بر‌عهده بگیرد؟» نوری‌زاده می‌گوید: «تعداد بسیار اندکی از این افراد، 2هفته قبل دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و 6هفته قبل‌تر، دوز اول را. نکته‌ای که وجود دارد این است که در کشور ما فرهنگسازی در مورد واکسیناسیون و تأثیر زمانی ایمنی آن بسیار ضعیف بوده است‌. هنوز 20درصد افراد واجد شرایط، واکسینه نشده‌اند؛ یعنی ۲۰درصد از پرریسک‌ترین افراد. آنها یا از واکسن می‌ترسند یا اعتمادی به آن ندارند.» به‌گفته دانشیار دانشگاه سلامت و بیوتکنولوژیست، امروز تنها نزدیک به 4درصد از افراد جامعه، دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند. این میزان واکسیناسیون بسیار کم است؛ بنابراین نمی‌توان گفت که واکسیناسیون در کنترل پاندمی بی‌تأثیر بوده است؛ چراکه دیده می‌شود، کشورهایی که درصد بالایی از  واکسیناسیون را  انجام داده‌اند، میزان فوتی‌هایشان بسیار کمتر از ایران است. روز گذشته در بریتانیا، 103نفر، در فرانسه 32نفر و در ایتالیا 22نفر جان‌باختند. این آمار در مقایسه با کشور ما بسیار کم است: «ایران زمانی می‌تواند از خطر شیوع گسترده ویروس رها شود که روزانه یک تا یک‌ونیم میلیون دوز واکسن تزریق کند و همچنین به‌سرعت ۷۰ تا ۸۰درصد جامعه واکسینه شوند. به موازات سرعت در واکسیناسیون، باید قوانین قرنطینه‌ای که در این یک‌‌سال و نیم اجرا نشد، عملی و بر اجرای آن نظارت شود.» او معتقد است که در این وضعیت تعطیلی کامل تأثیر زیادی بر کنترل بیماری ندارد: «در کشور ما تعطیلی‌ها تنها بهانه‌ای برای سفر رفتن و دورهمی‌های بیشتر است؛ بنابراین تعطیلی تنها زمانی می‌تواند مؤثر باشد که قانون سختگیرانه‌ای همراه با قاطعیت برای قرنطینه درنظر گرفته شود و افراد حتما در خانه بمانند.»


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 مرداد 1400برچسب:, توسط smsreson

کارت ویزیت الکترونیک پیام رسون

13 مرداد 1400 589  0  0

چقدر در مورد کارت ویزیت  الکترونیک می دانید ؟ و تا الان چقدر شنیده‌اید که کارت ویزیت الکترونیک یکی از روش‌های مهم در جذب مشتری است؟.  امروز در این مقاله که توسط سامانه پیام کوتاه پیام رسون به ثبت رسیده است می‌خواهیم شما رو با کارت ویزیت الکترونیکی آشنا کنیم و از مزایای آن شما را مطلع کنیم . پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با اهورا اطلس فارس همراه باشید. 

 

 

 

کارت ویزیت الکترونیک چیست ؟:

در گذشته معمولاً اگر از اجناس یک مغازه خوشمان می‌آمد و از کیفیت و قیمت آن راضی بودیم از فروشنده درخواست می‌کردیم که کارت مغازه اش را به ما بدهد تا آن را گم نکنیم  و در خرید بعدی هم به آن مغازه مراجعه کنیم . اما نگهداری از یک تکه مقوا خیلی سخت است و احتمال گم شدنش بالاست.  در همین راستا فروشنده های محترم برای اینکه بتواند مشتری های خود را نگه دارند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند تصمیم گرفتند که به جای تهیه کارت ویزیت مقوایی از کارت ویزیت الکترونیک استفاده کنند .

در واقع کارت ویزیت الکترونیکی چیزی شبیه همان کارت ویزیت مقوایی است با این تفاوت که شکل و شمایل مدرن تر شده و شما اطلاعات خودتان را به صورت ارسال پیامک برای مشتری ارسال می کنید . این امر باعث می‌شود که شما در گوشی افراد در لیست پیامک ها ماندگار شوید و مشتری برای پیدا کردن دوباره شما فقط باید به لیست پیامک های خود مراجعه کند . 

سامانه پیامک شیراز در  مقاله کارت ویزیت الکترونیک پیامکی به صورت کامل از نحوه استفاده آن صحبت کرده اگر با طریقه استفاده از کارت ویزیت الکترونیک و انواع آن آشنا نیستید حتما مقاله کارت ویزیت الکترونیک پیامکی که در سایت سامانه پیام کوتاه ثبت شده است را مطالعه کنید . در اینجا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که کارت ویزیت الکترونیک چطوری باعث افزایش فروش و جذب مشتری می شود. 

 

 

 

تصور کنید که شما یک مشتری داشته اید که از شما خرید کرده و از کیفیت و قیمت اجناس شما بسیار راضی بوده است.  خوب به جای کارت ویزیت مقوایی به مشتری پیشنهاد دهید تا با ارسال عدد مورد نظر به سامانه پیامکی ،  کارت ویزیت الکترونیکی شما را دریافت کند .  با این کار شما در گوشی شخصی مشتری ماندگار شده اید . حال میتوانید با خرید پنل پیامک از نمایندگی پیامک هر چند وقت یکبار خود را به مشتری سابقتان یاد آوری کنید و با قرار دادن لینک سایت یا آدرس صفحه مجازی،  مشتری را مشتاق کنید که برای دیدن اجناس جدیدتان وارد لینک شود. 

این موضوع را  همیشه به خاطر بسپارید که مشتری ها با احساس شان خرید می کند یعنی اگر شما بتوانید مشخصات دقیق جنس را بازگو کنید و عکس های جذاب و شفاف را به مشتریان خود نشان دهید مخاطب بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر هزینه آن است و یا با خرید آن پول کمی در حسابش باقی می‌ماند ، خرید را انجام می دهد چرا که همه مردم با احساسشان خرید میکنه نه با عقلشان .  پس خیلی راحت می توانید با کارت ویزیت الکترونیک و پنل پیامک مخاطب هدف و مشتری سابق خود را مشتاق به خرید از کالای خودتان کنید و از فروش کسب و کارتان  لذت ببرید. 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا  اقدام کنید . 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 مرداد 1400برچسب:, توسط smsreson

وزیر نفت کشورمان، از آمادگی فنی کامل ایران برای بازگشت به بازارهای جهانی نفت خام در بالاترین سطح پس از توافق سیاسی و لغو تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز جمعه، در دیدار با «محمد سانوسی بارکیندو»، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ضمن اشاره به آمادگی ایران برای بازگشت به بازارهای جهانی گفت: پس از خروج آمریکا از برجام (مه ۲۰۱۸ تاکنون) ایران از صادرات حدود ۲ میلیارد بشکه نفت خام محروم شد که این مقدار معادل حدود ۱۲۰ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه اوپک تنها سازمان اقتصادی جهان سومی تأثیرگذار در فعل و انفعالات اقتصادی جهان است، تصریح کرد: معنا یا مفهوم کلیدی که اوپک توانسته به آن عمل کند و موفق شود، همکاری در عین رقابت و اختلاف سیاسی بوده است، به‌ طوری‌ که در نشست و اختلاف اخیر بین عربستان و امارات این همکاری را مشاهده کردیم.

دبیرکل اوپک هم در این دیدار ضمن قدردانی از کارها و اقدام‌های زنگنه در طول سال‌های مدیریت او و با بیان اینکه همه وزیران اوپک از شما به نیکی یاد می‌کنند، افزود: امیدواریم ایران همچنان نقش کلیدی و مهم خود را در اوپک و بازار نفت ادامه دهد. بهبود و توسعه روابط با همسایگان هم بسیار امیدوارکننده خواهد بود.

وی خطاب به زنگنه گفت: شما سرمایه ارزشمند ایران هستید و در این چهار دهه با توجه به شرایط سخت کشورتان به‌ خوبی عمل کردید. اوپک خانه شما خواهد ماند.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در پایان این دیدار آلبومی از عکس‌های زنگنه از ابتدای حضورش در اوپک تاکنون را به وی تقدیم کرد.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مرداد 1400برچسب:, توسط smsreson

پنل پیامک پیام رسون ویژه مدارس

11 مرداد 1400 440  0  0

خیلی از مدارس هستند که با متد روز و تکنولوژی پیش می‌روند و برای تبلیغ مدرسه و ناحیه خودشان از پنل پیامک و ارسال پیامک استفاده می‌کنند. 

ارسال پیامک از طرف مدارس می‌تواند بر اساس ارسال پیامک منطقه ای یا ارسال پیامک بر اساس کد پستی یا ارسال پیامک به محله باشد و با توجه به بانک شماره موبایلی که پیام رسون در اختیار شما قرار می‌دهد میتوانید متناسب با نوع مقطع تدریس مدرسه ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت داشته باشید .


معمولا ارسال پیامک ویژه مدارس از مزایای زیادی بر خوردار است که اگر بخواهیم این مزایا را مورد بررسی قرار دهیم باید کمی به عقب بر گردیم و از اتفاقاتی که در نبود پنل پیامک رخ می‌داد صحبت کنیم .
در گذشته ای نه چندان دور در مدارس مشکلات زیادی وجود داشت از جمله حضور والدین در مدرسه برای جلسه اولیا و مربیان . همه ما به خاطر داریم که سر کلاس های مختلف ، ناظم مدرسه به کلاس ها رجوع می‌کردند و به تمامی دانش آموزان کاغذ دعوت نامه را می‌دادند و از دانش آموزان میخواستند که دعوت نامه را به اولیا خود دهند تا در جلسه حضور پیدا کنند .همین یک مورد کافیست تا مشکلات متعدد را برایتان باز گو کنم ، از فراموش کردن دانش آموزان تا صرف هزینه های زیاد بابت کاغذ و در آخر نرسیدن به نتیجه مطلوب .

 

 

 

این فقط یکی از مشکلات مدارس در زمانی است که از پنل اس ام اس استفاده نمی‌کردند. 


اما امروزه خوشبختانه مدارس با تهیه پنل پیام کوتاه از سامانه پیام کوتاه ، توانسته اند بر آشفتگی و سر درگمی های آن روزها غلبه کنند و خیلی راحت با ارسال پیامک انبوه به همه والدین اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند .


ارسال پیامک در این دوران کرونا نیز کمک بسیار بزرگی به تحصیل دانش آموزان کرد . از جمله اینکه شاگردانی که در کلاس های آنلاین حضور پیدا نمی‌کردند به والدین آنها با یک ارسال پیامک خبر داده می‌شد و یا حتی ساعت و تاریخ امتحانات را برای والدین به صورت پیامک ارسال می‌کردند تا در جریان امتحانات فرزندانشان باشند .


ما در سایت سامانه پیامک شیراز یک مقاله دیگر در خصوص سامانه پیامک ویژه مدارس داشته ایم که پیشنهاد میکنم برای اطلاع از همه مزایای پنل پیامک ویژه مدارس حتما  مقاله سامانه پیامک ویژه مدارس  را مطالعه کنید .

 

 

 

 

نمایندگی سامانه پیام کوتاه در این مقاله به تمامی کسانی که مدرسه دارند حال چه دولتی باشد چه غیر دولتی پیشنهاد می‌کند که از سامانه پیام کوتاه،  پنل پیامک تهیه کنند و با توجه به بانک شماره موبایلی که پیام رسون در اختیارتان قرار می‌دهد ارسال پیامک داشته باشید که اگر افراد به دنبال مدرسه مورد نظر برای فرزندانشان هستند ، به آنها مقطع و ناحیه خود را معرفی کنید .


همچنین پیام رسون با توجه به شرایط کرونا در نظر دارد که یک تخفیف ۴۰ درصدی روی پنل پیام کوتاه خود قرار دهد تا تمامی مدارس ها بتوانند نسبت به خرید پنل پیامک مشتاقانه عمل کنند و کار را برای خودشان و والدین راحت تر کنند .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مرداد 1400برچسب:, توسط smsreson

تاریخچه پیدایش اس ام اس

9 مرداد 1400 235  0  0

در تمام مقاله هایی که در سایت نمایندگی سامانه پیامک به ثبت رسیده از مزیت‌های ارسال پیامک و تخفیف هایی که روی پنل پیامک به مناسبت های مختلف گذاشته شده است ، پرداختیم . اما این مقاله کمی با دیگر مقاله های سامانه‌پیامک متفاوت است.  در این مقاله می خواهیم به تاریخچه پیدایش پیامک بپردازیم و بررسی کنیم که چه کسی پیامک را اختراع کرده است .پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با پیام‌رسون همراه باشید.

 

 

تاریخچه پیامک :

پیامک یا همان اس ام اس که کوتاه شده  service short message که به معنای سرویس پیام کوتاه است اولین بار در سال ۱۹۹۲ در انگلستان توسط گروه سما تلکام یک شرکت مخابراتی اختراع شد ، که توسط یکی از اعضای این گروه به نام نیل پاپ ورت اولین ارسال پیامک انجام شد. 

ایده اصلی پیامک توسط مت مکونن بوده که همواره از اینکه خود را به عنوان خالق پیامک نامیده شود سرباز زده و به همین دلیل در کمتر جایی از اسم مت مکونن نام برده شده است .

این غول فن آوری که پس از گذشت سال‌ها هنوز یکی از بهترین راه‌های ارتباطی و یکی از بهترین روش تبلیغ محسوب می‌شود در سال ۱۳۸۱ وارد ایران شد و در سال ۱۳۸۶فرهنگستان ادبیات ، واژه پیامک و پیام کوتاه را معادل فارسی اس ام اس تصویب کرد. 

در حال حاضر در عصر جدید ارسال پیامک یکی از پر فروش ترین روش برای تبلیغ کسب و کارها معرفی شده است چرا که تنوع در ارسال پیام کوتاه زیاد بوده برای مثال ارسال پیامک می‌تواند به صورت های 
ارسال پیامک بر اساس کد پستی

ارسال انبوه پیامک به محله

ارسال پیامک منطقه ای

ارسال انبوه پیامک از روی  نقشه 

انجام می‌شود. 


همچنین ارسال پیامک با توجه به بازخورد  بالا از تعرفه پایینی هم برخوردار است و همین امر باعث شده افراد برای تبلیغ کسب و کار هایشان یا برای ارسال کدهای مخصوص از ارسال پیامک استفاده کنند .

 

سامانه پیام کوتاه شیراز  یکی از نمایندگی های معتبر سامانه اس ام اس است و با ارائه خدمات پیامکی از جمله پنل پیامک های مختلف و اپراتور های مختلف از جمله اپراتور ۹۰۰۰ توانسته در بین مردم معروف شود و در طی سال های فعالیتش به عنوان یکی از پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه و ارزان ترین پنل پیامک شیراز شناخته شود و این باعث افتخار و سربلندی ماست  که به مناسبت‌های مختلف روی خدمات خود تخفیف های شگفت انگیز بگذاریم و بهترین خدمات را با کمترین تعرفه به مشتریان ارائه می‌دهیم تا همه افراد بتوانند از پنل اس ام اس پیام رسون برای تبلیغات پیامکی خود استفاده کنند .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 مرداد 1400برچسب:, توسط smsreson

اوایل همین ماه، عبدالناصر سلامه سردبیر روزنامه مشهور الاهرام به دلیل انتشار نامه سرگشاده‌ای خطاب به عبدالفتاح السیسی رییس‌جمهوری مصر، دستگیر و روانه زندان شد. سلامه در این نامه از السیسی خواسته بود استعفا دهد و به دلیل صرف‌نظر کردن از حق و حقوق مصر درباره حقابه رود نیل محاکمه شود. این اتفاق مثالی است از اینکه چرا در مصر اعتراض و انتقاد به دولت امری بسیار نادر و حتی خطرناک است. آنچه در یک کشور دموکراتیک از آن با عنوان آزادی بیان یاد می‌شود، در مصر به دستگیری، شکنجه و حکم‌های سنگین زندان می‌انجامد. 

انتقاد سلامه از السیسی ریشه در دیدگاه او درباره واکنش ضعیف دولت مصر به ساخت سد رنسانس توسط اتیوپی دارد؛ پروژه‌ای عظیم که موجب می‌شود سهم مصر از حقابه رود نیل به‌شدت کاهش یابد. سلامه همچنین اقدام دولت السیسی در هزینه‌کرد میلیاردها دلار در حوزه تسلیحات را مورد انتقاد قرار داد در حالی که قاهره قصد ندارد از اهرم نظامی برای حل‌وفصل اختلافاتش با اتیوپی استفاده کند بنابراین نیازی به این هزینه‌ها هم نیست. سلامه همچنین السیسی را به دلیل واگذاری دو جزیره کوچک در دریای سرخ به عربستان سعودی مورد ملامت قرار داد. اما واقعیت این است که در مصر این سطح از انتقاد که مستقیما متوجه شخص اول کشور می‌شود، بسیار نادر است. سلامه به انتشار اخبار دروغ و تشویش اذهان عمومی و عضویت در یک گروه تروریستی متهم شده است. وکلای دولت در دادگاه، او را خائن توصیف کرده و متهمش کرده‌اند که از طریق خوانش دروغ از سیاست مصر در قبال سد رنسانس، قصد دارد در کشور هرج‌ومرج و بی‌ثباتی ایجاد کند. اما واقعیت این است که بسیاری از مصری‌ها در خصوص بحران آب با نظرات سلامه موافق هستند. سلامه معتقد بود که السیسی نباید توافقنامه سال 2015 نیل را امضا می‌کرد. در آن توافقنامه اتیوپی توانسته به نحوی از پایبند ماندن به حق و حقوق مصر در خصوص رود نیل، شانه خالی کند. یکی از اعضای دادگاه عالی مطبوعات مصر انتشار نامه سلامه را مورد انتقاد قرار داده و این نامه را پر از افترا توصیف کرد و رسانه‌های حامی دولت نیز سلامه را عنصری تحریک‌کننده توصیف کرده‌اند. 


در مصر، وارد آمدن چنین اتهاماتی به مخالفان و منتقدان امری کاملا معمول است. چهار ماه قبل از دستگیری سلامه، یک زن فعال حقوق بشر مصری نیز به اتهام انتشار اخبار جعلی و عضویت در یک گروه تروریستی بازداشت و روانه زندان شد. تنها کاری که او کرده بود این بود که شرایط بد بهداشتی مصر را گزارش و فاش کرده بود که ویروس کرونا در میان زندانیان مصری به‌شدت شیوع یافته است. او به دلیل همین اقدامات به 18 ماه زندان محکوم شد. وقتی که کار به فعالان سیاسی و حقوق بشر می‌رسد، چنین اتهامات و احکامی در دستگاه قضایی مصر یک استاندارد محسوب می‌شود. در واقع رهبران و مقامات عالیرتبه مصر به شنیدن انتقادات علنی عادت ندارند. برای مثال در زمان جمال عبدالناصر، رسانه‌های مصری هرگز از او انتقاد نکردند. بعد از جنگ شش‌روزه مصر و اسراییل در سال 1967، ناصر مسوولیت کامل نتیجه فاجعه‌بار جنگ را پذیرفت و به شکست نیروهایش در جنگ اعتراف کرد. اما هنوز که هنوز است مردم مصر ناصر را ستایش می‌کنند و معتقدند اگر او بود می‌توانست آنها را از این وضعیت عبور دهد. 
البته ناصر خوب می‌دانست که چطور با افکار عمومی ارتباط برقرار کند؛ مهارتی که السیسی به هیچ‌وجه از آن برخوردار نیست. در سال 2016، پس از اینکه فعالان سیاسی از مردم خواستند برای یک اعتراض گسترده علیه کنترل ریاض بر دو جزیره دریای سرخ به خیابان‌ها بیایند، تنها کاری که السیسی کرد این بود که ظرف مدت شش ساعت نیروهای ارتش مصر را در سراسر کشور مستقر کرد. 


اما چرا مصری‌ها به اقدامات حاکمان‌شان اعتراض نمی‌کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید نقبی به تاریخ مصر زد. یکی از دلایل این امر به نوع نگرش مردم مصر به حاکمان و عملکردشان بازمی‌گردد. مصری‌ها نه تنها در قبال حاکمان خودشان بلکه در زمان امپراتوری پارس، رومی‌ها و عرب‌های مسلمان بر مصر هم، دست به اعتراضی علیه آنها نزدند. حتی قبل از این امپراتوری‌ها نیز - زمانی که مصر توسط فراعنه اداره می‌شد - مردم مصر معتقد بودند حاکمان‌شان مقدس هستند و از قدرت مطلقه برخوردارند، بنابراین اقدامات‌شان کاملا قابل توجیه است. یکی دیگر از دلایل نیز این است که در جوامعی که زندگی مردم در آن به‌شدت به منابع آبی وابسته است، نوعی بی‌تفاوتی سیاسی رواج پیدا می‌کند، چراکه حاکمان این جوامع در طول تاریخ بر منابع آب تسلط یافته و توزیع آب را خودشان انجام داده‌اند بنابراین همیشه کنترل مهم‌ترین شریان حیاتی جامعه را در اختیار داشته‌اند. 


اگر نگاهی به نقشه‌های پراکندگی جمعیتی مصر بیندازید، می‌بینید که اکثر جمعیت مصر تنها در 5 درصد مساحت یک میلیون کیلومتر مربعی مصر زندگی می‌کنند و این تراکم جمعیت در مساحت اندک موجب می‌شود حاکمان مصر راحت‌تر بتوانند مردم را در سرزمینی تخت، کنترل کنند. فراعنه، نخستین حاکمان مصر بودند که توانستند حکومتی مرکزی در این کشور ایجاد کنند و به این ترتیب موفق شدند جمعیت مصر را تحت هژمونی و نهادهای سیاسی خود قرار دهند. این نوع از تجربیات تاریخی مردمی که با دست سرنوشت گرد هم آمدند به تدریج در حافظه تاریخی آنها رسوخ کرده و به امری معمول تبدیل شده و این «امر معمول» همان بی‌عملی است که امروز در مردم مصر می‌بینیم. هرچند برخی از افراد خاص در مصر گهگاه دست به اعتراضاتی علیه دولت مصر زده‌اند اما این اقدامات فردی در مقابله با دولت، به درخواست‌های عمومی و تودهای مردم برای انجام اصلاحات ختم نشده است. در نتیجه آن دسته از کسانی که خواهان تغییرند به تدریج به سیاه‌نمایی و بدبینی متهم می‌شوند و درمی‌یابند که نمی‌توانند مردمی که از برخورد خشن دولت‌شان می‌ترسند را بسیج کنند. در نهایت این دسته از افراد به این باور می‌رسند که هیچ شانسی در برابر دستگاه عریض و طویل و قدرتمند اجبار و زور نظام حاکم ندارند. 


البته نباید از نظر دور داشت که مصری‌ها به‌رغم همه بی‌تفاوتی‌های‌شان، در دوره‌هایی از تاریخ دست به اعتراض نیز زده‌اند. در سال 1919، بعد از اینکه انگلیسی‌ها یکی از رهبران ملی‌گرای مصر به نام سعد زغلول را دستگیر و تبعید کردند، اعتراضات استقلال‌خواهانه سراسر مصر را در بر گرفت. در سال 1922، انگلیسی‌ها مجبور شدند مصر را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته و یک نظام سیاسی اشتراکی را در این کشور بنیان‌گذاری کنند. هر چند انگلیسی‌ها در ساختار این نظام همچنان کنترل منطقه کانال سوئز را در اختیار داشتند، اما مصر نهایتا به استقلال رسید. در سال 1968، کارگران مجتمع صنعتی حلوان در جنوب قاهره علیه صدور احکام زندان بسیار سبک برای فرماندهان نیروهای هوایی مسوول در شکست مصر در جنگ شش روزه با اسراییل، دست به اعتراض زدند. بین سال‌های 1971 تا 1972 دانشجویان مصری علیه تصمیم انور سادات برای صرف‌نظر از ورود به جنگ با اسراییل و آزاد‌سازی صحرای سینا دست به اعتراض زدند. چراکه سادات پیش‌تر قول داده بود به اشغال اسراییل بر صحرای سینا خاتمه خواهد داد. 


به رغم اینکه همه این اعتراضات رخ داده، اما نمایش عمومی نارضایتی در همه این اعتراضات، عمر بسیار کوتاهی داشته است. جامعه کشاورزی مصر و الگوی قابل پیش‌بینی زندگی، نوعی فرهنگ عمومی را در مصر حاکم کرده که در آن ثبات و مدارا امری حتمی و ضروری تلقی می‌شود. قبل از حمله اسکندر مقدونی به ایران، مصر برای مدت زمان 200 سال تحت تسلط امپراتوری هخامنشیان بود. وقتی اسکندر به ایران حمله کرد و سلسله هخامنشیان را منقرض کرد، از ایران راهی مصر شد. مردم مصر در آن زمان از اینکه اسکندر آنها را از دست امپراتوری هخامنشیان خلاص کرده خوشحال بودند و از اسکندر استقبال کرده و او را به عنوان خدا می‌پرستیدند. مصری‌ها امپراتوری بطلمیوسی که اسکندر روی کار آورد را پذیرفتند و حتی پس از آن به امپراتوری کلئوپاترا نیز رضایت دادند. پس از آنکه کلئوپاترا توسط ارتش روم شکست خورد مصری‌ها امپراتوری بیزانس را نیز پذیرفتند. سپس مسلمانان در قرن هفتم میلادی به مصر لشکر کشیدند و مصری‌ها از عمرو بن عاص به عنوان کسی که آنها را از شر رومی‌ها نجات داد، استقبال کردند. از اینجای کار بود که مصری‌ها به جای زبان ترکی و فارسی به زبان عربی روی آوردند. در سال 969 وقتی که خلافت فاطمیان مصر را فتح کرد، مصری‌ها به تشیع گرویدند و سپس در سال 1169 وقتی که صلاح‌الدین ایوبی کنترل مصر را به دست گرفت، مصری‌ها بار دیگر به مذهب تسنن گرویدند. آنها حتی در برابر فرانسوی‌ها که بین‌سال‌های 1798 تا 1801 مصر را اشغال کرده بودند، نیز ایستادگی نکردند. بعد از آن امپراتوری عثمانی، محمد علی که یک افسر نظامی آلبانیایی‌تبار بود را به مصر فرستادند تا پس از خروج فرانسوی‌ها، کنترل را به دست بگیرد اما او بین سال‌های 1805 تا 1952 یک امپراتوری در مصر ایجاد کرد. او بود که مصر مدرن را بنیان نهاد و این کشور را به مرکزی فرهنگی، آموزشی و ادبی تبدیل کرد. 


در سال 1952 افسران ارتش مصر کودتایی نظامی را تدارک دیدند که در نهایت به تکیه زدن ناصر به صندلی قدرت ختم شد. ناصر قصد داشت مصر را به لحاظ اقتصادی توسعه دهد اما در ماجراجویی‌های نظامی در خاورمیانه گرفتار شد. تنها کاری که ناصر کرد این بود که مصر را، یکی پس از دیگری، درگیر بلا کرد. در سال 1956 جنگ بر سر کانال سوئز، سپس جنگ یمن و بعد از آن هم جنگ فاجعه‌بار شش‌روزه با اسراییل از دستاوردهای ناصر برای مصر بود! اما هنوز که هنوز است مصری‌ها ناصر را مسوول سیاست‌های اشتباهش نمی‌دانند و بسیاری از مصری‌ها هنوز معتقدند که ناصر یک قهرمان ملی بود. بعد از مرگ ناصر در سال 1970، انور سادات رییس‌جمهوری مصر شد. او اقتصاد سوسیالیستی ناصر را زیر و رو کرد و نوعی اقتصاد نئولیبرالیستی را بر مبنای منافع طبقه ثروتمند تاجر و کارآفرین، بنا نهاد. در سال 1977، صدها هزار نفر از مصری‌های فقیر علیه سیاست دولت سادات در کاهش یارانه اختصاص یافته به مواد غذایی دست به اعتراض زدند. سادات به این نتیجه رسید که به جای گوش کردن به پیشنهادهای حامیان مالی خارجی مصر، بهتر است یارانه‌ مواد غذایی را بار دیگر بازگرداند. وقتی که حسنی مبارک جایگزین سادات شد، او هم با طبقه نئولیبرال همراه شد و به ارتش اجازه داد تا به بازیگر مهم عرصه اقتصادی مصر تبدیل شود و به این ترتیب طبقه فقیر مصر فقیرتر از گذشته شد. در سال 2008، ظهور جنبش اصلاحی ششم آوریل که ائتلافی از فعالان سیاسی جوان و اتحادیه‌های کارگری بود نشانه‌های فروپاشی رژیم حسنی مبارک و نارضایتی ارتش مصر از تصمیم مبارک برای انتصاب پسرش جمال به جای خود را آشکار کرد. 


شکنجه و کشتار بی‌رحمانه یک داروساز بیگناه در ژوئن سال 2010 اعتراض کوتاه‌مدت و بی‌نتیجه‌ای را در قاهره و اسکندریه به دنبال داشت. اما در آن سو، اعتراضات مردم تونس در سال 2010 که پس از مرگ یک دستفروش به نام محمد بوعزیزی رخ داد، جرقه بهار عربی را زد. سرنگونی زین‌العابدین بن علی، دیکتاتور تونس پس از 24 سال، مصری‌ها را امیدوار کرد که آنها هم می‌توانند دست به چنین کاری بزنند. پس از اعتراضات گسترده در مصر و استعفای حسنی مبارک، شورای عالی نیروهای نظامی مصر به محمد مرسی اجازه داد رییس‌جمهور شده و قدرت را به دست بگیرد. اما در واقع، تصمیم ارتش مصر این بود که مرسی را نیز سرنگون کرده و کنترل کامل سیاسی در مصر را بازپس بگیرد. مرسی که به لحاظ سیاسی از درک و منطق مناسبی برخوردار نبود، مردم مصر را خشمگین کرد و ارتش از این فرصت استفاده کرده و در سال 2013 او را سرنگون کرد. در نهایت السیسی در سال 2014 رییس‌جمهوری مصر شد و از آن زمان تاکنون قدرت را به‌طور کامل در مشت خود گرفته است. در طول سال‌های ریاست‌جمهوری السیسی، حاکمیت تمامیت‌خواه و خودکامه مصر به اوج خود رسیده است. تاریخ مصر و انزوای جغرافیایی این کشور بسیاری از مردم این کشور را به این نتیجه رسانده که باید رهبری مستبد را بپذیرند و تنها به امید روزهای بهتری منتظر بمانند. اما جامعه مصر تنها می‌تواند ذیل حکومت رهبری جسور و مدیر، شکوفا شود و این موهبتی است که مصری‌ها دهه‌ها است از آن محروم بوده‌اند. 

 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 مرداد 1400برچسب:, توسط smsreson

ارسال اس ام اس زنده با پیام رسون

22 تیر 1400 2870  0  0

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که وقتی وارد یک محدوده خاصی می شوید برایتان اس‌ام‌اس بیاید و به شما خوش آمد بگوید  . برای مثال به محض ورود به شهرهای مذهبی از جمله مشهد ، شیراز ،  قم به محض ورود به این شهرها پیامکی به شما ارسال می شود و بابت ورودتان به شما  خوش آمد می گوید .به این قبیل از پیامک ها ، پیامک زنده می‌گویند.  تا پایان این مقاله با پیام رسون همراه باشید تا با ارسال پیامک زنده بیشتر آشنا شوید.

 

 

 

پیامک زنده چیست؟ 

پیامک زنده سرویس جدیدی از سوی جهان پیامک است که می توان به وسیله آن پیامک را مبتنی بر مکان مخاطب ارسال کرد.

 

کاربرد ارسال پیامک زنده ؟

برای همه افراد خیلی جذاب است که به محض ورود به یک منطقه از طرف رستوران یا پارکینگ آن منطقه ارسال پیامک داشته باشند یا برای توریستی که وارد شهر می شود بلافاصله از طرف هتل برای آن شخص پیامک ارسال شود و از آن برای رزرو در هتل دعوت شود .

همانطور که می بینید ارسال پیامک زنده به صاحبین مشاغل می تواند کمک بسیاری کند که متن پیامک تبلیغاتی شان را فقط به افرادی که در آن لحظه در منطقه هدف هستند ارسال کنند.

 

 

 

اگر شما هم مجذوب ارسال پیامک زنده شده اید و دوست دارید که برای مخاطبین هدف خود ارسال پیامک زنده داشته باشید می توانید با مراجعه به سایت نمایندگی پیامک شیراز اقدام به خرید پنل پیام کوتاه  کنید و همچنین از مشاوره های رایگان سامانه پیامک برای بازاریابی پیامکی خود هم استفاده کنید .

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 مرداد 1400برچسب:, توسط smsreson

 رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: با ورود محموله‌ امروز، بسته ۱۰ میلیونی واکسن از چین محقق شد.
کیانوش جهانپور، در توئیتی نوشت: با محموله‌ای که امروز از کشور چین وارد شد، عملاً بسته ۱۰ میلیونی واکسن کرونا از چین محقق شد.
وی افزود: تاکنون خوش قول ترین تأمین کننده خارجی واکسن برای ایران، چین بوده است.
جهانپور نوشت: واردات واکسن از چین و دیگر منابع خارجی معتبر، با تلاش دستگاه دیپلماسی، همکاران وزارت بهداشت و حمایت دولت و بانک مرکزی ادامه خواهد یافت.


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 مرداد 1400برچسب:, توسط smsreson